Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Liny zamiast barierek na trasie Górna. Będą łapać jak pajęczyna

(gb)
Stalowe liny zamiast klasycznych barierek zastosowano po raz pierwszy w Łodzi przy budowie trasy Górna. Na całej jej długości oddzielać będą jezdnie od pobocza, a także przestrzeń między obiema nitkami. Rozciągnięte są między gęsto ustawionymi słupkami.

Jeśli auto uderza w liny z niezbyt dużą siłą – odbija się od nich, a gdy uderzenie jest silniejsze, słupki są wyrywane z jezdni, ale liny nie pękają i zatrzymują – jak w pajęczynie – pojazd. Bariery linowe nie mają słabych punktów, jakimi są łączenia barier stalowych (to właśnie w miejscu łączenia bariery energochłonne rozerwały się podczas groźnego wypadku Roberta Kubicy).

Według Katarzyny Mikołajec, zastępcy dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, ten typ barier dużo lepiej wygląda na drodze. Cena jest porównywalna z barierami klasycznymi. Podobne rozwiązania stosuje się na wielu nowo budowanych drogach w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany