Jeśli auto uderza w liny z niezbyt dużą siłą – odbija się od nich, a gdy uderzenie jest silniejsze, słupki są wyrywane z jezdni, ale liny nie pękają i zatrzymują – jak w pajęczynie – pojazd. Bariery linowe nie mają słabych punktów, jakimi są łączenia barier stalowych (to właśnie w miejscu łączenia bariery energochłonne rozerwały się podczas groźnego wypadku Roberta Kubicy).
Według Katarzyny Mikołajec, zastępcy dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, ten typ barier dużo lepiej wygląda na drodze. Cena jest porównywalna z barierami klasycznymi. Podobne rozwiązania stosuje się na wielu nowo budowanych drogach w Polsce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Nowe wieści o tajemniczym ojcu dziecka Tomaszewskiej. Wygadała się bliska osoba
- Plan urodzinowy Richardson: wyjazd z byłym mężem i byłym partnerem, ale bez gangstera
- Wszyscy patrzyli na wyeksponowane krągłości Romanowskiej na ściance. Stylista ocenia
- Iwona z "Sanatorium" straciła dziecko i męża. To wyznanie złamało nam serca