Warszawiacy na przykład jeżdżą wagonami mającymi średnio nieco powyżej 16 lat, a najstarsze dwa wagony pochodzą z 1975 roku. Tabor w Poznaniu też nie należy do nowoczesnych, jego wiek wynosi średnio prawie 22 lata, ale co trzeci tramwaj ma niską podłogę.
Łódzkie MPK wypuszcza na trasy 498 wagonów. Najstarsze, sprowadzone z Niemiec, zostały tam wyprodukowane w latach 60. ubiegłego wieku, ale są i z lat 80. Wycofuje się je z użytku, bo Niemcy wymieniają cały swój tabor na niskopodłogowy.
– Dbano o nie, są więc w bardzo dobrym stanie technicznym, nawet lepszym niż nasze pochodzące z lat 80. Jeśli też będzie się o nie dbać, to posłużą jeszcze 10 lat – mówi Jakub Tarka, prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.
Najstarsze tramwaje krajowego producenta, popularne Konstale 805Na, pochodzą z końca lat 70. Ale nawet one były remontowane w latach 90.
Nowoczesny tabor to rzecz kosztowna. Miast na ogół na niego nie stać. Okazją do zakupu może być budowa nowych tras i ubieganie się o dofinansowanie z Unii Europejskiej. W Łodzi dzięki budowie ŁTR-u kupiono niskopodłogowe Pesy, a w związku z powstającą trasą W-Z MPK stara się o dotację na zakup 22 nowoczesnych tramwajów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!
- Rutkowski grozi, że nagra piosenkę z Wiśniewskim! Będzie nowe Ich Troje?!
- Hanna Gucwińska nie doczekała się dzieci. Jej wyznanie wyciska łzy z oczu
- Ewa Gawryluk przysłoniła walory zaledwie siateczką. Dalibyście jej 56 lat? [ZDJĘCIA]