Priorytetem zespołu inżynierów Opla było zapewnienie użytkownikom nowej corsy precyzji i komfortu jazdy dostępnych dotąd tylko posiadaczom większych, droższych samochodów. Kluczem do spełnienia tego warunku jest nowe zawieszenie i układ kierowniczy. W zawieszeniu nowej corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu.
Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 mm, sztywniejszej ramie pomocniczej, innej geometrii zawieszenia, związanej z nową konstrukcją jego elementów. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością. Dzięki nowej charakterystyce amortyzatorów corsa piątej generacji lepiej radzi sobie zarówno z głębokimi ubytkami w jezdni, jak i nierównościami.
Pod maską corsy piątej generacji montowany będzie 3-cylindrowy silnik 1,0 l ECOTEC Direct Injection Turbo, dostępny w dwóch wariantach mocy: 90 i 115 KM. Gamę jednostek napędowych ponadto poszerzono o turbodoładowany motor 1,4 l o mocy 100 KM. Są dostępne również udoskonalone silniki wolnossące o pojemności 1,2 i 1,4 l. Nowe jednostki wysokoprężne montowane w corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone (produkowane w Polsce) 1,3 l CDTI o mocy 75 KM i 95 KM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Piotr Gąsowski pokazuje w Polsacie drugą twarz?! Stroi fochy na młodszego kolegę
- Tak wygląda grób Krzysztofa Krawczyka tydzień przed rocznicą. Szczegół łamie serce
- Gessler bito po rękach, gdy zrobiła to przy stole! Makłowicz też wspomina katorgę
- Tak żyje po zwolnieniu z TVP. Dawno niewidziana Nowakowska przyłapana na mieście!