Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda. Na sportowo i elegancko

Ryszard M. Perczak
Skoda, której ambicją jest za cztery lata produkować półtora miliona samochodów, systematycznie urozmaica gamę swoich modeli. Na przykład popularną już octavię czy superb proponuje nie tylko z napędem na przednie koła, ale także przenoszonym na wszystkie koła.

Kolejnym ze sposobów na to, aby potencjalni klienci zwrócili uwagę na auta z Mlada Boleslav, są ich specjalnie zaprojektowane wersje sportowe i luksusowe. Łączą wyposażenie seryjne z ciekawą stylistyką oraz celowo podkreślonym indywidualnym wyglądem. Dlatego citigo, rapid i yeti produkowane są np. w sportowej odmianie Monte Carlo. Nawiązanie do słynnego rajdu jest oczywiste. Z kolei yeti, octavia i superb mają przyciągać bogatym wyposażeniem L&K z ekskluzywnym wyglądem, najlepszymi materiałami i licznymi komfortowymi dodatkami. Oznaczenie L&K pochodzi od nazwisk obu założycieli firmy, Václava Laurina i Václava Klementa, którzy w 1895 zakładem Laurin & Klement dali podwaliny firmie samochodowej z jedną z najciekawszych historii na świecie.

O ile napęd 4 x 4 montowany w wybranych skodach ma służyć poprawie ich trakcji i zwiększeniu bezpieczeństwa czynnego, o tyle wersje MC i L&K powinny przede wszystkim cieszyć oko właściciela samochodu postronnych obserwatorów. Monte Carlo ma wyraźnie sportowy charakter, zaś L&K podkreśla ekskluzywność. Nie oznacza to bynajmniej, iż w skodach MC nie uświadczymy komfortu, zaś w L&K w zupełności zrezygnowano z dobrych osiągów.

Ukierunkowana na sportową linia wyposażenia Monte Carlo – którą fabia Monte Carlo zainaugurowała na początku 2011 roku – została zainspirowana sportowymi sukcesami kilku modeli Skody w legendarnym Rajdzie Monte Carlo. Od 1901 roku firma z powodzeniem uczestniczy w sporcie motorowym, odnosząc sukcesy m.in. w tym rajdzie, w Rajdowych Mistrzostwach Świata i Europy oraz w wielu innych imprezach międzynarodowych. Wersje Monte Carlo mają zatem liczne akcenty sportowe. Zaliczają się do nich np. czarne obręcze aluminiowe, przyciemnione tylne szyby oraz inne wyraziste czarne szczegóły stylizacyjne. Do yeti Monte Carlo i rapida spacebacka Monte Carlo dostępny jest dodatkowo czarny dach. Citigo MC (a jakże!) jest seryjnie wyposażona m.in. w sportowe zawieszenie, 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich i specjalną tapicerkę. Sportowy design Monte Carlo podkreślono czarnym grillem, czarnymi lusterkami i alufelgami oraz przyciemnionymi tylnymi szybami.

Wersja L&K charakteryzuje się ekskluzywnym wyposażeniem, najlepszymi materiałami i licznymi komfortowymi dodatkami. W ten sposób te skody wyraźnie królują nad pozostałymi seriami limitowanymi samochodów tej marki. Modele L&K z bogatym wyposażeniem wyróżniają m.in. alufelgi, zestawy audio o dużej mocy, reflektory biksenonowe, specjalne obicia siedzeń, ekskluzywne listwy dekoracyjne oraz wybrane rodzaje lakieru. Oprócz yeti oraz superba teraz także octavia jest produkowana w wersji L&K.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany