– Jeżeli pacjent zobaczy, że nie przekazano jego ostatniej składki, ale NFZ potwierdza jego prawo do świadczeń, to powinien poczekać i jeżeli w kolejnym miesiącu też nie będzie składki – zgłosić się do pracodawcy, aby wyjaśnić sprawę. Jeśli ma kłopot z uzyskaniem takiej informacji, powinien zgłosić ten problem do ZUS – wyjaśnia Anna Leder, rzecznik prasowy łódzkiego oddzialu NFZ. – Natomiast jeśli na koncie w ZIP nie ma składki i NFZ nie potwierdza prawa do bezpłatnego leczenia, to pacjent powinien wyjaśnić sprawę u pracodawwcy oraz złożyć w NFZ wniosek o weryfikację swojego statusu ubezpieczenia zdrowotnego.
***
Konto w ZIP w Łódzkiem założyło już 70 tys. mieszkańców, zgłoszono 190 nieprawidłowości zauważonych na koncie, sześć spraw trafiło do prokuratury.
Życzenia na Dzień Nauczyciela. Wierszyki na Dzień Nauczyciela
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?