Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hanna Zdanowska przeprasza

ei24
Na dzisiejszej sesji nadzwyczajnej dot. korków w Łodzi pojawiła się prezydent Hanna Zdanowska. Wygłosiła oświadczenie - treść poniżej - i wyszła. Przyszłam dziś tutaj, aby jeszcze raz przeprosić wszystkich łodzian za problemy, z jakimi borykają się na części łódzkich dróg. Chcę wykorzystać tę okazję, którą mi stworzyliście, aby jeszcze raz podziękować wszystkim łodzianom, za cierpliwość i wyrozumiałość. I jeszcze raz publicznie dać słowo honoru, że niedługo kończymy. Budujemy największy dworzec kolejowy w Polsce. Przebudowujemy i budujemy wokół niego nowe drogi. W każdej dzielnicy miasta trwają prace, jakich nie pamiętają najstarsi łodzianie.

Dziś nasze centrum to jeden - długi na 15 km plac budowy. Nie ma miasta na świecie, które poradziłoby sobie z takimi inwestycjami bez większych utrudnień.

Powiem więcej. Paradoksalnie, to właśnie korki, w których wszyscy stoimy, w których stoję także i ja, są dziś symbolem transformacji Łodzi.

Korków mogliśmy uniknąć tylko w jeden sposób. Gdybym w ciągu 4 lat nie musiała zrobić tego, na co inne miasta miały 8 lat.
Dzisiejsze utrudnienia w ruchu to cena jaką płacimy za dynamiczny rozwój naszego miasta, oraz konsekwencja lat zaniedbań. Pamiętajmy - w takich samych korkach kilka lat temu stali mieszkańcy Poznania, Gdańska, Wrocławia i Krakowa.

Koordynacja wszystkich prac nie była łatwa, ale mamy za sobą najtrudniejszy moment wszystkich inwestycji. W tym roku zakończyliśmy prace i oddaliśmy do użytku Trasę Górna i ul. Kopernika, przebudowaliśmy ul. Piotrkowską i kolejne przecznice.
Kilka dni temu skończyły się prace na ul. Rojnej i nowych rondach na Teofilowie. Właśnie wracam z ul. Inflanckiej, która będzie przejezdna od 1 listopada.

Przypomnę, że od początku kadencji poradziliśmy sobie z remontami kilkudziesięciu ulic, m.in. Rudzkiej, Narutowicza, Kusocińskiego, Wólczańskiej, Armii Krajowej, Łagiewnickiej czy Przybyszewskiego.

Może tego nie wiecie, ale w ciągu tych czterech lat wyremontowaliśmy i zmodernizowaliśmy 106 km dróg.
Dzięki tym inwestycjom za rok o tej porze po Łodzi będzie jeździło się szybciej, wygodniej i bezpieczniej.
Za kilka dni skończą się też największe utrudnienia związane z przebudową skrzyżowania Marszałków. Wiem, że spowodowało to największe utrudnienia, ale nie mieliśmy innego wyjścia.

CZYTAJ TEŻ: Ranczo pod Strusiem Bielsko-Biała Kuchenne Rewolucje Magdy Gessler [MENU]

Mogłam jedną decyzją wstrzymać rozpoczęcie prac na skrzyżowaniu Marszałków i przełożyć je na po wyborach.
Ale ja nie jestem politykiem. Ja jestem budowlańcem, budowałam bloki, gdy część z Was na tej sali bawiła się jeszcze klockami.
Dla mnie najważniejsze jest dotrzymanie terminów, szybki postęp prac i minimalizowanie utrudnień dla mieszkańców.
Gdybyśmy czekali z przebudową tego skrzyżowania, prace trwałyby znacznie dłużej, utrudnienia dla mieszkańców wydłużyłyby się z 3 tygodni do 3 miesięcy, a dotacja z UE stanęłaby pod znakiem zapytania.

Tylko politycy, dla których ich własny interes polityczny jest najważniejszy mogą wymyślić scenariusz, że można zmieniać harmonogram prac zgodnie z kalendarzem wyborczym.

Dziś wiem, że właśnie dlatego w Łodzi przez lata nic się nie działo, bo strach przed korkami paraliżował polityków przed decyzjami o remontach.

W programie dzisiejszej sesji przeczytałam, że chcecie poznać mój tajny plan. W takim razie proszę bardzo:
W ciągu najbliższych 7 lat, korzystając z unijnych pieniędzy dalej będziemy budować i remontować drogi i ulice. Tym razem jednak będziemy mieli na to dużo więcej czasu i środków.

Zaplanujemy prace dużo lepiej niż robili to moi poprzednicy. Łatwiej będzie je koordynować, utrudnienia w ruchu będą zdecydowanie mniejsze.

Mamy też taki tajny plan, aby w sprawie dróg nic już nie było tajne. Dlatego już dziś prowadzimy największe konsultacje drogowe w historii.

Osiedle po osiedlu spotykam się z mieszkańcami i rozmawiam z nimi o tych inwestycjach drogowych, które im są najbardziej potrzebne.

Wspólnie ustalamy, które remonty, które przebudowy i które małe projekty drogowe powinny być realizowane w pierwszej kolejności. Za chwilę wszystkie szczegóły planu budowy mniejszych dróg, na osiedlach i w dzielnicach przedstawi Wam dyr. ZDiT
Oczywiście będziemy pamiętać także o tych dużych strategicznych projektach. W przyszłym roku zakończymy budowę dworca i remont trasy WZ.
Dopiero w roku 2016, gdy sytuacja na drogach bardzo się poprawi rozpoczniemy budowę dojazdów do autostrad, oraz przeprowadzimy prace przy II etapie Trasy WZ na skrzyżowaniu Marszałków.

Ale kluczem do wszystkiego jest nasz największy sekret. Po zakończeniu wszystkich remontów, oddaniu do użytku ponad 100 km dróg rowerowych, wprowadzeniu systemu roweru miejskiego i uruchomieniu nowych połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej stworzymy w Łodzi jeden z najlepszych systemów Komunikacji Miejskiej w Polsce.

Ruchem sterować będzie nowoczesny system zamontowany na ponad 200 skrzyżowaniach, kupiliśmy już kilkadziesiąt nowych autobusów, czekamy na decyzję w sprawie nowych tramwajów. W centrum miasta to komunikacja zbiorowa będzie miała absolutny priorytet.

O tym jak będzie funkcjonowało nowe MPK, też w dużej mierze zadecydują mieszkańcy. Z nimi przedyskutujemy nowe rozwiązania, skonsultujemy nowy rozkład jazdy.

Poruszanie się po mieście będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek. To jest mój tajny drogowy plan, mam nadzieję, że się Państwu radnym spodoba.

Na koniec, korzystając z okazji, chciałabym Wam wszystkim życzyć więcej miłości do naszego miasta, więcej wiary w łodzian i więcej radości z tego, jak Łódź się zmienia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany