Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Dwadzieścia połączeń z Łodzi do Kutna

Tomasz Dębowski, Rafał Klepczarek
14 czerwca tego roku uruchomionych zostanie dwadzieścia połączeń dziennie z Kutna do Łodzi i z powrotem
14 czerwca tego roku uruchomionych zostanie dwadzieścia połączeń dziennie z Kutna do Łodzi i z powrotem Łukasz Kasprzak/archiwum Dziennika Łódzkiego
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza coraz więcej kursów. Pociągi jeszcze w tym roku pojawią się na linii kolejowej do Kutna.

Od połowy czerwca Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje rozpoczęcie przewozów na linii kolejowej Łódź - Kutno. Obecnie pociągi ŁKA dojeżdżają m.in. z Łodzi do Łowicza.

Jak informuje Marta Markowska, rzecznik prasowy ŁKA - 14 czerwca tego roku uruchomionych zostanie dwadzieścia połączeń dziennie z Kutna do Łodzi i z powrotem, które obsługiwane będą nowoczesnymi pociągami FLIRT3, wyposażonymi między innymi w bezpłatny internet, biletomaty, klimatyzację, jak i wiele udogodnień dla osób niepełnosprawnych oraz rodzin podróżujących z dziećmi.

- Planowany rozkład jazdy umożliwi dogodne przemieszczanie się pomiędzy Kutnem a stolicą regionu, jak również dojazd do stacji węzłowej Kutno i kontynuację dalszej podróży pociągami innych przewoźników. Wierzymy, iż zwiększona liczba połączeń, wysoki komfort podróży i atrakcyjna oferta biletów jednorazowych i okresowych zachęci mieszkańców do podróżowania Łódzką Koleją Aglomeracyjną - mówi Marta Markowska.

Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej od połowy grudnia ubiegłego roku kursują już między stacjami Łowicz Główny a Łódź Kaliska. 14 grudnia ŁKA zastąpiła na tej linii kolejowej Przewozy Regionalne. Wraz z nowym przewoźnikiem zwiększyła się z 4 do 10 liczba par pociągów kursujących między Łowiczem a Łodzią. Rzecznik Markowska twierdzi, że ŁKA jest zadowolona z ciągle zwiększającej się na tej trasie liczby pasażerów.

Stanisław Biega z Centrum Zrównoważonego Transportu w Łodzi uważa jednak, że na trasie Łowicz - Łódź wciąż jest za mało pociągów, a godziny ich przyjazdu i odjazdu też do najdogodniejszych nie należą. Zdaniem członka Zarządu CZT, pociągi powinny jeździć co godzinę, a w ciągu doby między dwoma miastami winno poruszać się 18 par FLIRT3. Przedstawicielka ŁKA nie komentuje pomysłu Stanisława Biegi.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki