– Chcemy skorzystać z funduszy unijnych na lata 2014 – 2020 – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. – Ile będzie kosztowała budowa i jak długo potrwa – będzie wiadomo dopiero po opracowaniu studium wykonalności. Będą to z pewnością koszty rzędu kilku miliardów złotych, biorąc pod uwagę, że koszt budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna to prawie 2 mld zł.
Tunel, który połączy dworce, ma mieć długość 5,7 km. Ze względów technicznych nie jest możliwe zbudowanie go w linii prostej, dlatego tory zostaną poprowadzone na Kaliską szerokim łukiem od północy. Tunel zacznie się przy Fabrycznej, a zakończy w rejonie ogródków działkowych przy skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Gandhiego. Stamtąd dwa tory zostaną poprowadzone już na powierzchni w kierunku północnym, a dwa kolejne na południe, do dworca Łódź Kaliska.
Wielką niewiadomą jest to, czy pomiędzy Fabryczną a Kaliską powstanie Stacja Manufaktura. Według danych PKP sprzed 3 lat, byłoby to korzystne i dla miasta (połączenie trzech atrakcyjnych miejsc w Łodzi: Atlas Areny i stadionu miejskiego, Manufaktury i Nowego Centrum Łodzi), i dla PKP (badania wykazały, że dzięki tej stacji zyski byłyby dwa razy wyższe niż bez niej).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Joanna Kurowska pozuje do selfie na POGRZEBIE. "Gdzie się podziała przyzwoitość?"
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu
- Kochało się w nim pół Polski. Nie uwierzysz, jak teraz wygląda Makowiecki!