– Główną zasadą działania systemu będzie priorytet dla komunikacji miejskiej – mówi Piotr Grabowski z łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu. – Jeśli więc tramwaj zbliżający się do skrzyżowania z zamontowanymi specjalnymi urządzeniami detekcyjnymi, czyli m.in. takimi, jakie pojawią się na rondzie Lotników Lwowskich, będzie miał opóźnienie w stosunku do rozkładu jazdy, to otrzyma zielone światło, by je nadrobić.
Czas przejazdu pojazdów MPK będzie analizowany na bieżąco przez z komputerowy mózg systemu w nowej siedzibie Centrum Sterowania Ruchem, która powstanie przy ul. Tuwima.
Sygnalizacja na rondzie, podobnie jak cały system, zacznie działać wraz z oddaniem do użytku trasy W-Z, czyli w październiku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?