Wierszyki, życzenia na Dzień Dziecka
Na górze kończy się układanie szklanych i metalowych paneli na dachach trzech hal, których powierzchnia wyniesie 36 tys. metrów kwadratowych. Zostało do zamontowania 2,5 tysiąca sztuk spośród 10 tysięcy. Przez dachowe szkło światło dotrze nawet do peronów budowanych 16 metrów pod ziemią. Na poziomie zero, znajdującym się na powierzchni ziemi, rozpoczęło się także montowanie szklanych ścian, które oddzielą wnętrze dworca od powstającego placu i pasażu.
Ciasto z truskawkami - przepisy
A na dole, oprócz budowy peronów, fachowcy zakładają instalacje wodno-kanalizacyjne, elektryczne i wentylacyjne, montują ruchome schody i windy (będzie ich 19).
Powstają także pochylnie, którymi pojadą autobusy, oraz parking dla 900 samochodów.
Inwestor wciąż nie ma dostępu do 25 procent terenu, na którym ma być wybudowana ul. Nowotargowa i część ul. Nowowęglowej oraz system ramp zjazdowych dla autobusów. Gdy tylko teren zostanie przejęty, mają ruszyć roboty. Jednak terminu realizacji tej części inwestycji nie ustalono.
– W tym roku na dworzec wjadą pociągi techniczne, a składy pasażerskie w przyszłym. Natomiast po zakończonym remoncie szlaku kolejowego już na przełomie 2015 i 2016 roku podróż z Łodzi do Warszawy potrwa 70 minut – zapowiada Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"