Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zanim wyślesz dziecko na kolonie... Co należy sprawdzić?

(mr)
Rozmawiamy z Małgorzatą Karwat, prezesem Łódzkiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki

– Na co rodzice lub opiekunowie powinni zwrócić uwagę przy wyborze ofert kolonijnych dla dzieci i obozów dla młodzieży?
– Zalecamy sprawdzić organizatora wypoczynku bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim lub w centralnym rejestrze organizatorów i pośredników turystycznych na stronie www. turystyka.gov.pl. Gdy korzystamy z usług biur podróży, to zgodnie z ustawą o usługach turystycznych jest ono zobligowane do podpisania umowy z rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka. Kolonie i obozy organizują też szkoły, fundacje, kluby, stowarzyszenia czy parafie. Także w przypadku organizatorów działających na zasadach non profit radzimy domagać się zawarcia umowy na wykonanie usługi. Jest ona podstawą do złożenia ewentualnej reklamacji i dowodem, że zapłaciliśmy za wypoczynek oraz podstawą do kontroli organizatora. Przy płaceniu za kolonie czy obóz, zarówno gotówką, jak i przelewem na konto weźmy dowód wpłaty – rachunek, paragon fiskalny, fakturę VAT. Są również ważne w razie składania skargi na organizatora.

SKARPETKI ZŁUSZCZAJĄCE [GDZIE KUPIĆ, CENA, OPINIE]

– A czego ze swej strony powinni dopilnować rodzice i opiekunowie prawni?
– Przede wszystkim dokładnie wypełnić kartę kwalifikacyjną dziecka. Wskazane jest, by podali w niej najważniejsze informacje o jego stanie zdrowia. Dane te pozwolą wychowawcom sprawować właściwą opiekę nad uczestnikami kolonii czy obozu. Jeśli dziecko przyjmuje leki, stale lub doraźnie, to rodzice powinni dołączyć zgodę na ich podawanie.

- Jaki jest poziom organizowanego wypoczynku dla najmłodszych?
– Wydaje się, że dobry. W ostatnich latach nie wpłynęły skargi na biura sprzedające oferty, przynajmniej na te zrzeszone w naszej izbie turystyki. Ale jeśli rodzice będą mieć zastrzeżenia do jakości usługi, to mogą złożyć skargę w biurze w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Biuro ma obowiązek odpowiedzieć w ustawowo wyznaczonym czasie. Gdy odpowiedzi nie dostaniemy, przyjmujemy, że reklamacja została przyjęta, a roszczenia, o ile o takie wystąpiliśmy, uznane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany