Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uważają, że Łódź jest zaniedbana... Kojarzy się z korkami, centrami handlowymi i ul. Piotrkowską

(msm)
Łódź kojarzona jest w kraju z ul. Piotrkowską...
Łódź kojarzona jest w kraju z ul. Piotrkowską... Łukasz Kasprzak
Magistrat zbadał, jakie są opinie o Łodzi i porównał je z takimi samymi badaniami sprzed pięciu lat. Teraz i wtedy przepytano prawie 2,2 tys. osób (m.in. 500 łodzian, 500 mieszkańców Łódzkiego i 1000 osób spoza regionu).

Z porównania wynika, że obraz miasta zdecydowanie się zmienił: w 2010 r. żadnych skojarzeń z Łodzią nie miało 28 procent mieszkańców Polski, a obecnie już tylko 5 procent. Pięć lat temu kojarzono Łódź m.in. z upadkiem przemysłu, filmem oraz Widzewem i ŁKS-em, a dziś z ul. Piotrkowską, remontami, korkami ulicznymi, włókiennictwem i centrami handlowymi. Jako patron i ambasador Łodzi jest wskazywany Julian Tuwim (wcześniej był nim... reżyser David Lynch).

Łódź jest jednak nadal postrzegana jako miasto zaniedbane, szczególnie jeśli chodzi o niszczejące fabryki i kamienice. Prawie 47 procent odwiedzających nasze miasto przyjeżdża tu na zakupy, a 17 procent do rodziny i znajomych. Tylko 1/3 turystów ocenia łódzką informację turystyczną jako dobrą. Hasło „Łódź kreuje”, przyjęte jako slogan reklamowy cztery lata temu, kojarzy tylko 18 procent mieszkańców Polski – za to wśród łodzian zna je 67 procent.

Z badania wynika także, że promocja Łodzi jest za słaba i trzeba zwiększyć wydatki na ten cel.

ZOBACZ FILM: Zawalił się dach płonącej fabryki w Łodzi. Pracownicy ewakuowani

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany