Z porównania wynika, że obraz miasta zdecydowanie się zmienił: w 2010 r. żadnych skojarzeń z Łodzią nie miało 28 procent mieszkańców Polski, a obecnie już tylko 5 procent. Pięć lat temu kojarzono Łódź m.in. z upadkiem przemysłu, filmem oraz Widzewem i ŁKS-em, a dziś z ul. Piotrkowską, remontami, korkami ulicznymi, włókiennictwem i centrami handlowymi. Jako patron i ambasador Łodzi jest wskazywany Julian Tuwim (wcześniej był nim... reżyser David Lynch).
Łódź jest jednak nadal postrzegana jako miasto zaniedbane, szczególnie jeśli chodzi o niszczejące fabryki i kamienice. Prawie 47 procent odwiedzających nasze miasto przyjeżdża tu na zakupy, a 17 procent do rodziny i znajomych. Tylko 1/3 turystów ocenia łódzką informację turystyczną jako dobrą. Hasło „Łódź kreuje”, przyjęte jako slogan reklamowy cztery lata temu, kojarzy tylko 18 procent mieszkańców Polski – za to wśród łodzian zna je 67 procent.
Z badania wynika także, że promocja Łodzi jest za słaba i trzeba zwiększyć wydatki na ten cel.
ZOBACZ FILM: Zawalił się dach płonącej fabryki w Łodzi. Pracownicy ewakuowani
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu