Roboty prowadzone są w ramach budowy fragmentu autostrady A1 Stryków – Tuszyn. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się na pokrycie drogi betonem, gdyż będzie to najbardziej obciążony ruchem fragment autostrady. W końcu tędy kierowcy omijać mają Łódź, przemieszczać się między A1 a A2 i drogą ekspresową S8.
– Beton nie odkształca się plastycznie. Przez lata gnębiły nas sytuacje, gdy w gorące dni trzeba było zamykać drogi asfaltowe dla ciężkiego ruchu. Przez Polskę prowadzą szlaki europejskie wschód – zachód i północ – południe, które będą miały coraz większe znaczenie, a zamykanie drogi to wymierna strata dla gospodarki i zwykła uciążliwość – podkreśla Wacław Michalski, szef departamentu technologii GDDKiA.
Takie rozwiązanie technologiczne to również zalecenia Komisji Europejskiej, według których od 2016 r. GDDKiA musi stosować nowy sposób oceny kosztów, uwzględniający nie tylko koszty budowy dróg, ale również ich utrzymania. A eksploatacja drogi betonowej jest tańsza, bo nie trzeba jej remontować tak często, jak asfaltowej.
Łódzcy kierowcy najgorsi w Polsce? Wymuszają pierwszeństwo, jeżdżą zbyt szybko
Jan Kulczyk nie żyje. Biznesmen zmarł w wieku 65 lat [x-news]:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"
- To on stworzył Dagmarę Kaźmierską. Dziś nie chce się do niej przyznać
- Znamy prawdę o stanie zdrowia Santor. Piosenkarka pokazała się publicznie po operacji