Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat freemont 3,6 l V6 280 KM 4x4. Europejczyk z amerykańskimi genami

Ryszard M. Perczak
.
. Ryszard M. Perczak
Ten fiat był już przez nas oceniany. Bardzo nam wówczas przypadł do gustu. Tym razem wzięliśmy pod lupę najmocniejszą jego odmianę, z napędem przenoszonym na wszystkie koła.

ZOBACZ FILM

Freemont, dawniej dodge journey, ma sylwetkę typową dla vana, ale z elementami auta typu crossover. Jego wymiary zewnętrzne wyróżniają go spośród innych aut. Dzięki drobnym zmianom, wprowadzonym po przeszczepieniu dodge na fiata, całość sprawia bardzo dobre wrażenie.
Najwięcej na zmianie modelu amerykańskiego we włoski zyskało wnętrze. Poza dość kłopotliwą obsługą komputera pokładowego nie mieliśmy większych zastrzeżeń. Podobały nam się ergonomia i jakość wykończenia kabiny. Naszą uwagę zwróciło również dobre wyciszenie wnętrza tego fiata. Wielorakie możliwości ustawienia fotela i regulacji kolumny kierownicy pozwalają w tym aucie dobrze się czuć drobnej dziewczynie i koszykarzowi. Wygodna pozycja za kierownicą freemonta to jego duży plus.
Widlasta szóstka to bodaj najbardziej amerykański akcent w tym fiacie. Dzięki jej możliwościom oraz dobrze zestopniowanej 6-biegowej automatycznej skrzyni freemont w zależności od potrzeb albo mógł pełznąć w ślimaczym ruchu miejskim, albo dynamicznie przyspieszać na autostradzie. Dzięki napędowi przenoszonemu na wszystkie koła nie tylko łatwiej dawaliśmy sobie radę na nieodśnieżonych drogach, ale również tam, gdzie był lód, jechało się bezpieczniej. Niestety o tym, aby spalić średnio poniżej 10 l/100 km, trzeba wtedy zapomnieć. Nam komputer wyliczył średnie spalanie na poziomie 12,3 l przy dość typowej jeździe w różnych warunkach drogowych. Na usprawiedliwienie apetytu tego silnika mamy jedynie to, że test odbywał się w czasie ostatniego ataku tegorocznej zimy.
Nadal jednak twierdzimy, że 7-osobowy freemont z napędem 4 x 4 to bardzo ciekawy samochód. Odrzuciwszy koszty ponoszone na paliwo, właściwie trudno się do niego o coś przyczepić. Nawet spore gabaryty nie wpłynęły na jego zwrotność i łatwość manewrowania. Prosty sposób składania dwóch tylnych foteli bardzo podnosi użyteczność tego samochodu.

Dane techniczne
Silnik benzynowy, 6-cylindrowy
Pojemność 3604 cm sześc.
Moc maksymalna 280 KM (6350 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy 342 Nm
(przy 4350 obr./min)
Emisja CO2 brak danych
Prędkość maksymalna 205 km/godz.
Przyspieszenie 0 - 100 km/godz. 8,4 s
Wymiary dł./szer./wys. 4,89/1,88/1,72 m
Rozstaw osi 2,89 m
Pojemność bagażnika 165 l
Cena modelu od 93.900 zł
Cena egz. testowanego ok. 140 tys. zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany