18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po awarii sieci Plus. Poszkodowani mogą złożyć reklamację

(aga)
Telefony sieci Plus nie działały we wtorek blisko trzy godziny
Telefony sieci Plus nie działały we wtorek blisko trzy godziny Maciej Stanik
Kilkadziesiąt tys. abonentów sieci Plus z Łodzi i części województwa przez blisko trzy godziny miało we wtorek głuche telefony. Nie mogli wykonywać ani odbierać połączeń, wysyłać SMS-ów i MMS-ów, korzystać z internetu. Operator tłumaczył, że przyczyną jest uszkodzenie łącza transmisyjnego dzierżawionego od GTS, czyli tzw. zewnętrznej firmy.

- O godz. 10.58 wystąpiła awaria światłowodu w relacji ul. Traugutta 25 - ul. Aleksandrowska 67/93 - wyjaśnia Michał Drąg z GTS Poland Sp. z o.o. - Pomiary reflektometrem wykonane na węźle od strony ul. Traugutta wykazały zagięcie światłowodu w studzience. Po przepięciu włókien na zapasowe zasoby łącze zaczęło pracować poprawnie.

Telefony sieci Plus nie działały we wtorek blisko trzy godziny

Sygnał z każdej komórki jest przekazywany drogą radiową do nadajnika (masztu ustawionego, np. na dachu bloku) potem odsyłany do łączy światłowodowych, które znajdują się pod ziemią. Warunki atmosferyczne nie mają wpływu na ich działanie. Są więc odporne na zalanie, zmarznięcie, ale można je uszkodzić mechanicznie. Potężne wichury i burze mogą sprawić, że tylko sygnał przesyłany drogą radiową zaniknie.

Co mogą zrobić łodzianie którzy uważają, że przez wtorkową awarię ponieśli starty finansowe?
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji - zapewnia Arkadiusz Majewski z biura prasowego Plusa. - Każda jest rozpatrywana w indywidualnym trybie, a decyzja podejmowana w oparciu o analizę wszelkich okoliczności sprawy.

Komórki PLUS-a już działają. Łodzianie mieli głuche telefony. Dlaczego?

W praktyce oznacza to, że abonent ma niewielkie szanse, aby w ramach przeprosin dostać pakiet darmowych minut czy obniżkę rachunku telefonicznego. Zgodnie z prawem, to klient musi udowodnić operatorowi, że jest stratny, np. nie mógł się dodzwonić do kontrahenta i stracił zamówienie warte 100 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany