18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wschodnia obwodnica Łodzi! Oto przebieg nowej trasy [zdjęcia]

(gb)
W tym miejscu, między ul. Konstytucyjną, a centrum handlowym przechodziłaby ul. Konstytucyjna, a nad al. Piłsudskiego powstałby wiadukt.
W tym miejscu, między ul. Konstytucyjną, a centrum handlowym przechodziłaby ul. Konstytucyjna, a nad al. Piłsudskiego powstałby wiadukt. Paweł Łacheta
12,5 kilometra długość ma mieć nowa trasa, która połączyłaby północ z południem Łodzi. Droga nazwana ul. Konstytucyjną byłaby poprowadzona po wschodniej części miasta i łączyłaby ul. Strykowską z planowanym nowym odcinkiem trasy Górna wybudowanym już poza granicami miasta.

Nowa trasa miałaby się składać z czterech pasów - po dwa w każdym kierunku. W wielu miejscach powstałyby wielopoziomowe skrzyżowania i estakady. Droga przechodziłaby przez Bałuty, Widzew i Górną i przebiegała w pobliżu osiedli mieszkaniowych: Doły, Radiostacja, Zarzew, Komorniki, Nowe Górki.

Trasa ma się zaczynać od strony północnej przy skrzyżowaniu ul. Strykowskiej i ul. Inflanckiej. Następnie ma być poprowadzona wzdłuż torów kolejowych oraz w śladzie ul. Konstytucyjnej. Po południowej stronie parku 3 Maja droga ma się krzyżować z mającą powstać ulicą Nowowęglową - będzie można dojechać nią do nowego dworca Fabrycznego dokładnie po śladzie dawnego torowiska, którym na stacje dojeżdżały pociągi.

Następnie trasa przetnie al. Piłsudskiego, ul. Milionową, ul. Przybyszewskiego, ul. Dąbrowskiego, ul. Felińskiego, ul. Kolumny i na wysokości Bronisina będzie się łączyć z mającą powstać kolejną częścią Trasy Górna. Projekt zakłada, że z ul. Konstytucyjnej będzie można łatwo połączyć się z al. Ofiar Terroryzmu 11 Września na Olechwie. Są dwa warianty przedstawiające to połączenie.

W myśl pierwszego wybudowany zostanie nowy ślad ul. Śląskiej poprowadzony w świetle ul. Kotoniarskiej (wzdłuż torów kolejowych). Według drugiego wykorzystana ma zostać ul. Dąbrowskiego, która zostanie połączona z ul. Tomaszowską, a następnie z al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Ponadto plan zakłada wprowadzenie dużych zmian w ul. Kolumny, która zostałaby przebudowana na zachód od mającej powstać ul. Konstytucyjnej i sięgałaby, aż do ul. Sternfelda. Zarząd Dróg i Transportu, chce by łodzianie wyrazili swoje zdanie na temat budowanej trasy i jej wariantów. Pod koniec listopada rozpoczną się konsultacje społeczne w tej sprawie. Budowa trasy to perspektywa kilku najbliższych lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany