Trasa W-Z to przebudowa torowiska z Retkinii na Widzew, budowa zadaszonego przystanku przesiadkowego Centrum, tunelu pod al. Mickiewicza na odcinku od ul. Wólczańskiej do ul. Kilińskiego oraz budowa dodatkowych kilku kilometrów torowiska na osiedla Olechów i Janów z pętlą przy fabryce DELL.
- Rozpisany zostanie nowy przetarg - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi, który zapewnia, że inwestycja nie jest zagrożona i zostanie wykonana w takim zakresie, jak planowano. Jeszcze dziś informacja o przetargu ma trafić do europejskiego biuletynu o zamówieniach publicznych, a w przyszłym tygodniu nastąpi jego publikacja. Według nowego planu budowa trasy W-Z ma zostać podzielona na trzy etapy.
Pierwszy uwzględniać będzie prace torowo-drogowe, drugi budowę dodatkowych torowisk, a trzeci budowę systemu sterowania ruchem. O szczegółowym harmonogramie prac przedstawiciele miasta na razie nie chcą mówić nic więcej. Wiadomo, że trasa ma być gotowa w 2015 roku. Zdaniem władz Łodzi takie rozwiązanie jest najlepsze dla budżetu miasta, bo dzieląc inwestycję na etapy, nie trzeba będzie w budżecie zabezpieczać ogromnych sum pieniędzy.
Budowa ma być dofinansowana ze środków Unii Europejskiej. Drugi i trzeci etap prac rozpocznie się dopiero po podpisaniu umowy na dofinansowanie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"