Tak ma wyglądać dworzec tramwajowy, który do końca 2014 roku powstanie wzdłuż al. Mickiewicza, między ul. Piotrkowską i al. Kościuszki. - Do 15 maja przyjmujemy prace na ogłoszony właśnie (wczoraj - przyp. red.) konkurs na jego projekt - mówi Marek Janiak, architekt miasta. - Zwycięską koncepcję ogłosimy 25 maja. Na jej podstawie opracujemy docelowy projekt
Przystanku Piotrkowska Centrum, a autor otrzyma 25 tys. zł nagrody. Kilkanaście metrów pod dworcem powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, którymi tranzytem jeździć będą samochody. Droga pod ziemią będzie przedłużeniem istniejącego już odcinka al. Mickiewicza między ul. Łąkową a Wólczańską. Wyjazd przewidziano na wysokości ul. Sienkiewicza.
Dworzec połączy trasy tramwajów ze wschodu na zachód oraz z północy na południe. Z tego powodu zmieniona zostanie trasa tramwajów ŁTR. Z al. Kościuszki (jadąc w kierunku południowym) skręcać one będą w lewo w al. Mickiewicza, gdzie zatrzymywać się będą na terenie nowego dworca. Następnie trasa prowadzić będzie w prawo ul. Piotrkowską (na odcinku od al. Mickiewicza do ul. Żwirki powstanie torowisko). Zmiana ruchu obowiązywać będzie w obu kierunkach.
By ruch odbywał się płynnie, a pasażerowie łatwo mogli się przesiadać, wzdłuż nowego centrum przesiadkowego będą wybudowane cztery torowiska (dwie linie środkowe dla składów kursujących na trasie Wschód-Zachód, a dwie linie zewnętrzne dla składów Łódzkiego Tramwaju Regionalnego). Szeroki na 20 metrów i długi na 100 metrów dworzec będzie skryty pod szklanym dachem. Oprócz ławek, śmietników, elektronicznych tablic z informacjami dla pasażerów powstaną też dwa punkty sprzedaży biletów.
Wzdłuż dworca znajdą się jezdnie (prawdopodobnie dwupasmowe), ale w związku z powstaniem tunelu ruch na nich będzie znacznie mniejszy niż obecnie. Zniknie istniejące przejście podziemne. Zostanie tylko odcinek od strony ul. Piotrkowskiej wraz ze znajdującymi się tam toaletami. - Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg i wyłoniony wykonawca - mówi Rafał Witczak z Zarządu Dróg i Transportu. Al. Mickiewicza nie zostanie zupełnie wyłączona z ruchu na czas przebudowy, ale nie obędzie się bez uciążliwych utrudnień dla kierowców i pasażerów MPK.
Centrum przesiadkowe ma powstawać równolegle z budową trasy W-Z. Pochłonie około 8 mln zł, a koszt budowy całej trasy to przeszło 620 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]