Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UOKiK bierze pod lupę suplementy diety

Zbigniew Biskupski (AIP)
Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji (UOKiK) wraz z Państwową Inspekcją Sanitarną (PIS) sprawdzi czy producenci suplementów diety nie wprowadzają klientów w błąd, zwłaszcza sugerując, iż mają one właściwości lecznicze gdy tymczasem są one rodzajem środków spożywczych.

Urząd zwrócił uwagę, iż od kilku lat branża produkcji i dystrybucji suplementów diety należy do intensywnie rozwijających się na polskim rynku. Raport prognozujący rozwój rynku suplementów diety przewiduje stały wzrost jego wartości w perspektywie 2020 r. Konsekwencją powyższego jest rosnąca liczba kampanii reklamowych odnoszących się do tego typu produktów. Monitoring reklam, zarówno w zakresie treści jak i formy przekazu reklamowego, może w niektórych przypadkach budzić wątpliwości co do jego rzetelności. Istotnym wydaje się w związku z tym, aby konsument decydując się na zakup danego produktu posiadał, opartą również na wiedzy zawartej w przekazie reklamowym, rzetelną informację na temat jego składu i właściwości.

KSW 32 TRANSMISJA NA ŻYWO STREAM [GDZIE OBEJRZEĆ]

UOKiK podkreśla, iż reklama suplementów diety nie może przypisywać im właściwości leczniczych, czy sugerować, że są remedium na liczne dolegliwości. Na początek Urząd wraz z PIS wysłał specjalny list do 315. producentów i dystrybutorów suplementów diety. Jak poinformował UOKiK, celem pierwszej wspólnej akcji Urzędu oraz PIS jest zwrócenie uwagi producentom i dystrybutorom tych środków spożywczych na reklamy, w których prezentują swoje produkty. Wstępny monitoring takich przekazów wykazał, że nie zawsze konsument jest rzetelnie i wyczerpująco informowany o właściwościach produktu. Z drugiej strony – odbiorca takich reklam nie dysponuje wystarczającym poziomem wiedzy na temat suplementów i różnic między produktami leczniczymi dostępnymi bez recepty a suplementami będącymi w rzeczywistości środkami spożywczymi.

Wspólna inicjatywa UOKiK oraz PIS to pierwszy etap akcji poświęconej suplementom. Przedsiębiorcy zostali poproszeni o przekazanie odpowiedzi w ciągu miesiąca od otrzymania listu. W tym roku w ramach sieci ochrony konsumentów planowana jest kampania edukacyjna skierowana do słabszych uczestników rynku.

Przy okazji UOKiK przypomina o tym, że reklama nie może wprowadzać w błąd oraz zabronione jest wykorzystywanie niewiedzy, nieświadomości, braku doświadczenia konsumentów. Ponadto reklamy suplementów nie mogą przypisywać im właściwości leczniczych, ponieważ sąśrodkami spożywczymi. Zakazane jest też sugerowanie, że suplementy to remedium na liczne dolegliwości.

KSW 32 TRANSMISJA NA ŻYWO, KSW 32 ONLINE STREAM

"Polska idzie na prawo" - zagraniczne media o wyborach w Polsce (lektor) [Agencja TVN]:

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany