W grudniu projekt będzie konsultowany ze specjalistami od transportu oraz z urbanistami, a w styczniu przyszłego roku – z mieszkańcami każdej dzielnicy. Pierwsze zmiany mają być wcielone w życie w wakacje 2016 r.
- Zdajemy sobie sprawę, że nowy model transportu zbiorowego będzie budził dużo emocji – mówi Wojciech Rosicki, dyrektor departamentu prezydenta w UMŁ. - Dla jednych zmiany będą zbyt małe, a dla innych - zbyt daleko idące. Zależy nam jednak na wysłuchaniu wszystkich i na podstawie tych rozmów stworzeniu ostatecznej wersji nowego systemu.
Do głównych założeń nowego planu transportowego należą m.in.: zlikwidowanie pokrywających się linii autobusowych i tramwajowych (m.in. wzdłuż trasy W-Z), istnienie następujących węzłów przesiadkowych: jednego głównego na nowym dworcu Łódź Fabryczna (wspólnego dla komunikacji miejskiej, kolei i autobusów dalekobieżnych), trzech aglomeracyjnych wzdłuż trasy W-Z (Przystanek Centrum, Łódź Kaliska i Łódź Widzew), 12 miejskich zlokalizowanych w ważnych punktach miasta (m.in. w okolicach przystanków Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej) oraz 28 osiedlowych położonych na terenie osiedli, uruchomienie specjalnych linii autobusowych jeżdżących po osiedlach (mniejszymi autobusami) i dowożących mieszkańców do centrów przesiadkowych, a także utworzenie na obrzeżach miasta specjalnych połączeń autobusowych na żądanie, podczas których to pasażer mówiłby kierowcy, gdzie chce wysiąść.
Nowy plany zakłada także ograniczenie ruchu samochodów na części ulic w centrum tak, by szybciej mogła poruszać się po nich komunikacja miejska. Tak miałoby być na ul. Nowomiejskiej (od ul. Północnej do pl. Wolności), na ul. Kilińskiego (od ul. Północnej do ul. Narutowicza oraz od ul. Tuwima do al. Piłsudskiego), na ul. Zielonej i ul. Narutowicza (od ul. Gdańskiej do ul. Wschodniej), na ul. Legionów (od pl. Wolności do ul. św. Jerzego), na ul. Gdańskiej (od ul. Legionów do ul. Kopernika), na ul. Kopernika (od ul. Gdańskiej do al. Włókniarzy) oraz na ul. Pomorskiej (od ul. Wierzbowej do ul. Matejki).
W planie są poza tym założenia rozbudowy linii tramwajowych w następujących lokalizacjach: na ul. Rzgowskiej do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki, na ul. Czerwonej i ul. Wróblewskiego (od ul. Piotrkowskiej do al. Politechniki), na ul. Broniewskiego (od ul. Rzgowskiej do ul. Kilińskiego), na ul. Pomorskiej (od ul. Konstytucyjnej do Centrum Kliniczno-Dydaktycznego Uniwersytetu Medycznego), na ul. Strykowskiej do ul. Inflanckiej oraz na ul. Nowowęglowej.
W zależności od tego, w jakim zakresie zostaną wprowadzone zmiany, mogą one spowodować podwyżkę cen biletów w łódzkich autobusach i tramwajach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?