Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota RAV4 2,2 l 150 KM! Godna swojej pozycji w segmencie [Film, zdjęcia]

(per)
Najnowsza toyota RAV4 jest na rynku ledwie od kilku miesięcy, a już ją łatwo zobaczyć na ulicy. To wiodący model w swojej kategorii lekkich terenówek i dlatego nasze kryteria jej oceny były surowsze.

ZOBACZ FILM Z TESTU TOYOTY RAV4

Pod względem wyglądu nowa RAV4, w porównaniu z poprzedniczką, zmieniła się sporo. Jest pod każdym względem większa, ale na szczęście stylistom udało się zachować odpowiednie proporcje. Mimo iż z tylnych drzwi zniknęło koło zapasowe, a one same zamieniły się w klapę, a nie jak dotychczas otwieraną na bok pokrywę bagażnika, nowa RAV4 nie utraciła swojego bojowego wyglądu.

Także zmiany w kabinie są bardzo duże. Począwszy od deski rozdzielczej, a skończywszy na materiałach wykończeniowych. Stylistyka deski nawiązuje do innych toyot. Od razu dodajmy, że budzi to skrajne odczucia: od słów zachwytu po totalną krytykę, że mało gustownie, a nawet tandetnie. Nam bardzo podobała się funkcjonalność, ale design trochę mniej. Może gdyby to wszystko trochę rozjaśnić, choćby kolorem wykończenia?

150-konny turbodiesel jest niezły w tym aucie, ale niestety z uwagi na swoją pojemność, która przekracza 2 litry, generuje dodatkowy wzrost ceny. Kilka tysięcy tańszy będzie w tym modelu inny turbodiesel, 2,0 l o mocy 124 KM. Niestety, ten motor występuje tylko w wersji z napędem na przód.
ZOBACZ INNE TESTOWANE PRZEZ NAS AUTA
O samym napędzie 4 x 4 można by napisać kilka odrębnych tekstów. Tu wspomnijmy tylko o przydatności specjalnej blokady, która powoduje rozdział napędu przód/tył w proporcjach 50/50 i czyni tę toyotę całkiem sprawnym autem na gorszych drogach, a nawet bezdrożach. Jest także specjalny przycisk Eco Mode, pozwalający jeździć wyłącznie z przednim napędem.
Nasza RAV4 miała wszystko i jeszcze więcej, dlatego jej ostateczna cena przekroczyła 150 tys. zł. Tymczasem decydując się na ten model można wziąć tańszą odmianę, niepozbawioną walorów użytkowych tego samochodu. A jest ich sporo, w tym przestronność, oszczędny i mocny motor i efektowny wygląd.

Nowa toyota RAV4 jest rozwinięciem wszystkich pozytywnych cech, które miały jej trzy poprzednie generacje. Inżynierowie poprawili to, co było niedoskonałe wcześniej i ulepszyli rzeczy, które po prostu były dobre. RAV4 pozostawiła po naszym teście dobre wspomnienia. Sprawdzała się w codziennym ruchu, nie byliśmy w niej zmęczeni jadąc bez przerwy ponad 450 kilometrów, nie zawiodła nas również podczas próby w nieczynnej żwirowni. To wyjątkowy przykład samochodu, który, po części dzięki wyposażeniu, wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom różnych kierowców.

Dane techniczne

  • Silnik - 4-cylindrowy turbodiesel

  • Pojemność - 2231 cm sześc.

  • Moc maksymalna - 150 KM (przy 3600 obr./min)

  • Maksymalny moment obrotowy - 340 Nm (w zakresie 2000 - 2800 obr./min)

  • Emisja CO2 - 147 g/km

  • Prędkość maksymalna - 190 km/h

  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 10,2 s

  • Wymiary dł./szer./wys. - 4,57/1,84/1,66 m

  • Rozstaw osi - 2,66 m

  • Pojemność bagażnika - 550 l

  • Cena modelu - od 96.900 zł

  • Cena egzemplarza testowanego - 154.700 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany