Ten model chevroleta z nadwoziem typu hatchback powinien należeć do grupy najchętniej
wybieranych aut z segmentu B. Tymczasem aveo plasuje się ledwie w środku.
Po naszych jazdach testowych stwierdzamy, że zasługuje na więcej.
Ostatnia kuracja odświeżająca aveo zdecydowanie poprawiła jego wygląd,
szczególnie w przedniej części nadwozia. Wyraziste rysy każą na niego zwracać uwagę.
Wysoka sylwetka ma korzystny wpływ na przestronność wnętrza.
Chevrolety mają skromnie wyposażone kabiny. Nie inaczej jest w tym modelu.
Są tu jedynie podstawowe, ale za to bardzo czytelne wskaźniki. Do minimum ograniczono
liczbę przełączników. Naszą uwagę zwróciła także prawie nienaganna ergonomia
i przeciętna jakość wykończenia. Wysoka pozycja za kierownicą spodoba się pewnie
paniom. Bagażnik niezbyt obszerny, ale w tej klasie 220 litrów to prawie norma.
Zasilany gazem silnik w tym modelu nie zamienia aveo w auto sportowe.
Trzeba umiejętnie operować dźwignią zmiany biegów,
aby sprawnie ruszać się w mieście i zdecydowanie przyspieszać.
Średnie zużycie gazu wahało się podczas naszego testu w granicach 8 - 9 l/100 km.
Nie najwyżej oceniamy precyzję pracy skrzyni biegów.
W podstawowym wyposażeniu aveo ma m.in: 4 poduszki gazowe, radio CD/MP3,
wspomaganie kierownicy- centralny zamek i elektrycznie regulowane szyby.
Za klimatyzację trzeba dopłacić 900 złotych, ale za lakier metalik aż 1400 zł.
Podstawowym atutem tego samochodu jest instalacja gazowa, do której fabryczne
przygotowanie kosztuje 140 złotych. Jej koszt z montażem to następne 2 tys. złotych. J
ednak dzięki temu jazda aveo jest naprawdę tania. Luksusów w tym modelu jak na
lekarstwo, ale to nie ta półka, gdzie możemy oczekiwać wyrafinowanego zawieszenia
czy komfortowego wyciszenia wnętrza.
Ten samochód ma pozwalać dużo i tanio jeździć a przy tym nie sprawiać przy tym
kłopotu awariami.
fot. ryszard m. perczak
Dane techniczne
Silnik - benzynowy, 4-cylindrowy, przystosowany do LPG
Pojemność - 1206 cm sześc.
Moc maksymalna - 84 KM (przy 6000 obr./min)
Maksymalny moment obrotowy - 114 Nm (w zakresie 3800 - 4400 obr./min)
Emisja CO2 - 132 g/km
Prędkość maksymalna - 170 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h - 12,8 s
Wymiary dł./szer./wys. - 3,98/1,68/1,50 m
Rozstaw osi - 2,48 m
Pojemność bagażnika - 220 l
Cena - od 33.690 zł
Cena wersji testowanej - 41.710 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Tak NAPRAWDĘ wyglądają przedramiona 68-letniej Kwaśniewskiej! Tego nie da się ukryć
- Ojciec dziecka Tomaszewskiej nie spełnia się w nowej roli? "Już jest przestraszony"
- Bliscy Murańskiego boją się mówić prawdy o jego śmierci! "I tak byście nie uwierzyli"
- Chwajoł tłumaczy się z nieprzyzwoitej kreacji na komunię. Szok, co napisała [FOTO]