Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ciężarówka mercedesa z autopilotem. Kierowca tylko w roli asystenta komputera?

(per)
Mercedes-Benz zbudował ciężarówkę, którą może kierować elektroniczny pilot. Kierowca podczas jazdy może zajmować się innymi sprawami i interweniuje tylko w razie potrzeby.

Przed wyruszeniem w drogę uruchamia jedynie system i zabiera ręce z kierownicy. Potem nic specjalnego się nie dzieje. Zestaw ciągnik siodłowy z naczepą jedzie z ustaloną prędkością środkiem wybranego pasa. Za pomocą inteligentnych czujników układ kierowniczy samodzielnie przeprowadza drobne korekty toru jazdy.
Korzystając z zainstalowanej mapy i oznaczeń na 3,5-metrowym pasie autostrady technologia ciężarówki przyszłości mercedes-benz 2025 określa na niej pozycję pojazdu. Highway Pilot łączy sygnały umieszczonych z przodu i po bokach pojazdu czujników radarowych, kamery stereoskopowej, dane z trójwymiarowej mapy oraz pozycji pojazdu, umożliwiając wymianę informacji pomiędzy ciężarówką a innymi pojazdami oraz otoczeniem autostrady. Po ich analizie podejmuje decyzję co do zachowania się pojazdu, którym kieruje.

Highway Pilot prowadzi pojazd, informacje na wyświetlaczu, które może obserwować kierowca, ograniczone są do minimum. Wszystkie dane prezentowane są na ekranie tabletu, ulokowanego na konsoli środkowej.
Podczas jazdy to system jest głównym centrum dowodzenia i komunikacji w ciężarówce, która porusza się autostradą z prędkością 85 km/h, zawsze utrzymując bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu i pilnując kursu. W czasie nieoczekiwanych zjawisk, np. porywów bocznego wiatru, pojazd sam skoryguje swój tor jazdy, szybciej i bezpieczniej, niż zrobiłby to kierowca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany