Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Expressowy test: mercedes A klasa 180 CDI 1,8 l 109 KM [film, zdjęcia]

Ryszard M. Perczak
Nowa A klasa od jej dwóch poprzednich generacji różni się praktycznie wszystkim. Czy ta zmiana filozofii tej klasy mercedesa wyszła mu na dobre?

Obecnie A klasa to typowy kompakt z 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback. Z przodu to rasowy mercedes. Z tyłu już więcej w nim indywidualizmu. Ogólnie sylwetka tego auta bardzo nam się podoba.

Zobacz film

Baliśmy się, żeby w środku nie było zbyt infantylnie i na szczęście spotkało nas przyjemne zaskoczenie. Przekonała nas panująca spokojna elegancja, czytelność wskaźników oraz dyskretne detale wskazujące na nieco sportowy charakter tego auta. Widać to zwłaszcza w kształcie foteli. Nie narzekaliśmy na ergonomię. Plusem są również trzy poręczne schowki w konsoli centralnej. Wydaje nam się również, że wysoka jakość materiałów wykończeniowych oraz wykonanie warte są pieniędzy, które trzeba za to auto zapłacić.

Najsłabszy z diesli dostępny w tym modelu znakomicie daje sobie radę z dynamiką i prędkością samochodu. Naszą uwagę zwróciła jego cicha praca. Średnie spalanie podczas naszego testu wahało się wokół 6,1 l/100 km. Nie mieliśmy zastrzeżeń do pracy 7-biegowego automatu. Wysoko oceniamy pewność zachowania się samochodu na śliskiej nawierzchni oraz podczas pokonywania zakrętów.

Importerzy udostępniają do testów zazwyczaj auta bardzo dobrze wyposażone.
W naszej A klasie dodatkowo znalazły się, żeby wymienić zaledwie kilka wcale nie najdroższych pozycji, m.in.: kamera cofania (1157,09 zł), pakiet utrzymania pasa ruchu (2992,48 zł), aktywny asystent parkowania (2693,23 zł), 18-calowe, 5-ramienne felgi ze stopów lekkich (1196,99 zł). Dopłaty 2194,48 zł wymagał także metalizowany lakier.

W ten sposób okazało się, że wersja bazowa jest o połowę tańsza! Oczywiście to, co znalazło się w testowanym egzemplarzu za dopłatą, wpływa pozytywnie na komfort jazdy i wygodę prowadzenia samochodu, ale na szczęście nie przytłacza podstawowej idei modelu. Mamy tu na myśli jego charakter. Takie wartości, jak przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, pozostają niezmienne niezależnie od tego, czy jest to wersja podstawowa, czy mocno wypasiona, którą testowaliśmy.

Mamy jednak do tego modelu uwagi: powinno być nieco przestronniej na tylnej kanapie. Poza tym nie najlepsza w tym aucie jest widoczność przez tylną szybę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany