Inwestycja w pozycjonowanie. Dlaczego warto promować firmę w Google?

Materiał informacyjny Lumo
Tworzenie biznesu bez obecności strony internetowej w sieci jest wręcz nonsensem. Większość firm przeniosła swoją działalność do Internetu. W ślad za nimi podążyli konsumenci – nawet Ci lokalni. Aby do nich dotrzeć, musisz pokonać silną konkurencję. Jak to zrobić?

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony WWW czy sklepu polega na wielu działaniach SEO, które dopasują witrynę do algorytmów Google i jednocześnie internautów – Twoich klientów. Dzięki wdrożeniu czynności pozycjonujących Twoja strona osiągnie bardzo wysokie pozycje np.: TOP 3. TOP 10 w wynikach wyszukiwania. Tak dorównasz, a następnie zdystansujesz konkurencję. Zyskasz oczywiście duży ruch potencjalnych klientów, który przełożysz na wysoką sprzedaż. Na czym polegają działania SEO?

Zalicza się do nich analizę fraz kluczowych, po których internauci wyszukują w sieci usługi, produkty oraz informacje. Analizie podlegają również frazy, na jakie pozycjonują się konkurenci. Twoja strona zostanie zoptymalizowana pod kątem zamieszczonych na niej treści, kodu źródłowego i linkowania. Do tego specjaliści SEO zalecą artykuły i linki sponsorowane oraz dodatkowo na życzenie stworzą kampanie w Google Ads czy Facebook Ads.

Płatne kampanie świetnie uzupełnią pozycjonowanie, pozyskując ruch dodatkowymi kanałami. Warto podkreślić, że samo pozycjonowanie działa długofalowo i przynosi trwałe efekty. Jest fundamentem współczesnego biznesu w sieci i jednocześnie reklamą Twojej strony. Dlaczego?

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce

Niewątpliwie Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce i na świecie. Ok. 95% Polaków szuka informacji, produktów, usług czy lokalizacji przy pomocy produktów Google (globalnie co 7 osoba na świecie). Mało tego, bo prawie połowa Polaków korzystających z tej popularnej wyszukiwarki, wyszukuje lokalnie – w obrębie regionu, miasta lub dzielnicy.

Czego dokładnie szukają internauci przy pomocy Google? Dzięki rozbudowanym narzędziom typu Chrome, Google Maps Polacy wyszukują informacji, wiedzy, produktów (cena, sprzedawca), lokalizacji np.: sklepów oraz opinii o sprzedających czy ich ofercie. Google to po prostu klucz do olbrzymich zasobów internetowych stron, sklepów, blogów, banków etc.

Jak wyszukują internauci w Google? Wpisują w okno dialogowe wyszukiwarki określone frazy kluczowe. Przykładami taki fraz są:

  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron,
  • co to jest pozycjonowanie stron www,
  • co to jest pozycjonowanie lokalne,
  • zakładanie ogrodów Łódź,
  • dobry mechanik Łódź.

Każda z tych fraz kluczowych odzwierciedla intencje oraz potrzeby użytkownika. Do tego często rozwiązują nie tylko problem zakupowy, ale także wskazują lokalizację. Właśnie dlatego nie może zabraknąć na Twojej stronie fraz kluczowych określających Twój biznes.

Większość zapytań lokalnych kończy się konwersją

Wykorzystaj potencjał pozycjonowania stron i zamów audyt SEO. Specjaliści wykonają analizy słów kluczowych najlepszych dla Twojego biznesu, a w tym fraz, na jakie pozycjonuje się konkurencja. Pod uwagę wezmą również frazy dotyczące lokalnego charakteru Twojej działalności, aby przyciągały osoby z dzielnicy, miasta oraz z regionu Twojej działalności. Pamiętaj, prawie połowa internautów wyszukuje usługi czy produkty „blisko mnie”.

Większość zapytań lokalnych kończy się konwersją, czyli wykonaniem określonego działania – zakupem, zamówieniem usługi czy wypełnieniem formularza. Dlaczego? Algorytmy wyszukiwarki Google rozpoznają lokalizację formy po adresie IP, sygnale GPS lub miejscu logowania się do sieci urządzenia mobilnego albo komputera. W ten sposób w wynikach wyszukiwania prezentują użytkownikowi najbliższe firmy, punkty usługowe lub sklepy. Internauta nastawiony na zakup, zamówienie odwiedza wskazaną lokalizację.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu lokalnym w Łodzi: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/lodz

Pozycjonowanie stron internetowych nie tylko dostarczy najtrafniejsze frazy na Twoją stronę oraz do Twoich artykułów sponsorowanych w mediach. Pozwoli także zająć witrynie wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. W ten sposób wielu klientów trafi do Twojego sklepu, a następnie dokona zakupu, zamówienia. Część z nich stanie się stałymi klientami.

Pozycjonowanie pozwoli zbudować przewagę nad lokalną konkurencją

Niestety, ale Twoja konkurencja już pewnie od dawna korzysta z pozycjonowania stron, pozycjonowania lokalnego lub pozycjonowania sklepu. Dlatego nie zwlekaj i nie zwiększaj dystansu między Twoją firmą a tymi działającymi w Twojej branży. Im dłużej Twoja firma funkcjonuje bez pozycjonowania, tym trudniej będzie odrobić dystans do konkurencji.

Przy odpowiedniej inwestycji już w kilka miesięcy zaczniesz doganiać konkurencję. Z czasem ją wyprzedzisz, ale do tego będzie niezbędna profesjonalna pomoc. Agencja marketingu internetowego sprosta temu zadaniu. Specjaliści:

  • zoptymalizują Twoją stronę,
  • dostosują ją do wszystkich typów urządzeń,
  • wybiorą najlepsze słowa kluczowe dla Twojego biznesu,
  • zalecą artykuły sponsorowane na znanych portalach,
  • stworzą silne linkowanie prowadzące ze popularnych mediów prosto na Twoją stronę,
  • utworzą kampanie Google Ads czy kampanie Facebook Ads wspomagające pozycjonowanie.

W ten sposób Twoja działalność internetowa zaistnieje w sieci na najwyższych pozycjach w Google. Zyskasz wartościowy ruch w sklepie i znaczną konwersję. Tak właśnie zbudujesz wysoką sprzedaż i wielkie zyski. Bardzo ważne jest to, że efekty pozycjonowania są trwałe, dlatego działania SEO są tak opłacalne.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany