Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jeszcze dwa miesiące komunikacji zastępczej do Pabianic i Łasku

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Pasażerowie z Pabianic mogą już korzystać z nowo wybudowanego przejścia podziemnego, o ile oczywiście nie jadą autobusem zastępczym..
Pasażerowie z Pabianic mogą już korzystać z nowo wybudowanego przejścia podziemnego, o ile oczywiście nie jadą autobusem zastępczym.. PKP PLK S.A.
Pasażerowie korzystający z połączeń kolejowych między Łodzią a Pabianicami, Łaskiem i Zduńską Wolą mają już dość trwającego od dwóch lat remontu linii i związanych z tym utrudnień. Muszą się pomęczyć jeszcze dwa miesiące.

Pasażerowie korzystający z połączeń kolejowych między Łodzią a Pabianicami, Łaskiem i Zduńską Wolą mają już dość trwającego od dwóch lat remontu linii i związanych z tym utrudnień. Dokuczliwe są połączenia autobusowe wprowadzane za niektóre kursy pociągów. Autobusy nie dość, że jadą o wiele dłużej niż pociąg ze względu na korki i dłuższą trasę do pokonania, to jeszcze panuje w nich tłok. Kolejarze twierdzą, że te wszystkie niedogodności potrwają jeszcze dwa miesiące.

Wiele osób podróżujących koleją na kierunku Pabianice - łask - Zduńska Wola - Sieradz liczyło, że wraz z wprowadzeniem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, co odbyło się w ostatnią niedzielę, na ich trasie pojawi się więcej pociągów, a czas podróży będzie krótszy. Jednak nic z tego. Prowadzone z opóźnieniem prace remontowe są jeszcze na tyle mało zaawansowane, że póki co w organizacji ruchu nic się nie zmieni.

- Do 18 lutego pomiędzy Łodzią Kaliską a Łaskiem za część pociągów będą kursować autobusy – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych. – Gotowe są nowe perony na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask i Łódź-Lublinek oraz na przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło a także nowe przejścia podziemne w Zduńskiej Woli i w Pabianicach. W innych miejscach do połowy roku 2021 prowadzone będą jeszcze roboty wykończeniowe. Po ich zakończeniu prędkość dla pociągów pasażerskich zostanie podniesiona do 120 km/godz. Efektem prac będzie znaczące skrócenie czasu przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola, średnio o ok. 15 minut.

Po zakończeniu prac na linii sieradzkiej planowane jest znaczące zwiększenie liczby kursujących tędy pociągów, przede wszystkim Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Już przed remontem to był jeden z najbardziej obciążonych kierunków, po skróceniu czasu jazdy i zakończenia przewozu pasażerów autobusami można spodziewać się znacznego wzrostu frekwencji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany