Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłótnie radnych zobaczymy na żywo w internecie

(ao)
Magistrat ogłosił przetarg na zakup sprzętu dotransmisji obrad sesji Rady Miejskiej na żywo. Podczas ostatniej sesji radny PiS Antoni Hodak nie mógł doczekać się transmisji, więc postanowił nagrywać sam siebie - ustawił na stole stelaż, zamocował telefon komórkowy i nagrywał swoje wystąpienia. Klub PiS od początku był za pomysłem transmitowania sesji online. Obiekcje miała opozycja twierdząc, że to zbędny wydatek, bo sesje są nagrywane i można odsłuchać obrad bez obrazu.

Miasto pozyskało dofinansowanie na ten cel. Projekt „e-Pabianice” pochłonie ponad 520 tys. zł, w tym ponad 317 zł dofinansowania. W jego skład wchodzi zakup sprzętu do nagrywania sesji, ale także elektroniczny obieg dokumentów i rozbudowa oprogramowania „Interaktywny administrator cmentarzy” na cmentarzu komunalnym.

Na razie urząd szuka wykonawcy, który zrealizuje część związaną z transmitowaniem sesji i elektronicznej dystrybucji dokumentów między radnymi a Biurem Rady. W skład tej „inwestycji” wchodzi ponadto przeszkolenie urzędników oraz radnych zarządzających systemem. Oferty można składać do 15 marca.

Pierwszą sesję w nowej formule mieszkańcy zobaczą w czerwcu. Nie będą musieli przychodzić na sesję, wystarczy, że np. włączą komputer.

- Obraz i dźwięk z posiedzeń Rady Miejskiej będą nażywo transmitowane do internetu i dostępne przez aplikację na stronie internetowej urzędu miejskiego (również z nagraniami archiwalnymi).

Zamontowane w sali dwie szybkoobrotowe kamery będą zsynchronizowane z systemem do zarządzania obradami. Takie rozwiązanie pozwoli m.in. bezpośrednio pokazać wyniki głosowania, nakładać napisy na obraz (np. nazwisko i funkcję przemawiającego) i automatycznie archiwizować materiał - tłumaczy Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Równocześnie obrady online będzie mogło oglądać minimum 150 użytkowników. Docelowo system ma mieć możliwość naniesienia w przyszłości wizerunku tłumacza języka migowego.

Sala nr 4 w urzędzie, gdzie odbywają się obrady radnych, będzie przebudowana. Wyposażona zostanie w 29 stanowisk z mikrofonami i terminalami do głosowania i debat.

Dzięki elektronicznej dystrybucji dokumentów, radni m.in. uzyskają dostęp do witryny internetowej umożliwiającej pobieranie i zapisywanie dokumentów na sesje i komisje.

- Elektroniczny obieg pozwoli uniknąć kopiowania i magazynowania dokumentów, obniży koszty i zagwarantuje pełniejszą kontrolę nad przepływem informacji - dodaje Aneta Klimek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany