Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne tramwaje z Jeny jadą do Łodzi. Pozostały do przewiezienia 4 sztuki

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Kolejny tramwaj dla łódzkiego MPK przed wyjazdem z Jeny
Kolejny tramwaj dla łódzkiego MPK przed wyjazdem z Jeny MPK Łódź
Do Łodzi jadą z Niemiec dwa kolejne używane tramwaje, które z eksploatacji wycofuje niemiecka Jena. To dwukierunkowe składy GT6M-ZR, wyprodukowane w latach 1995-2003. W środku są szerokie siedzenia, ale nie ma klimatyzacji.

Tramwaje są niskopodłogowe, mają szersze w porównaniu do pozostałych tramwajów MPK siedzenia, duże otwierane okna i miejsce do przewozu wózków dziecięcych. Nie ma za to miejsca na rowery.

– W Jenie kupiliśmy 10 takich wagonów. Dwa już zostały przystosowane do poruszania się po łódzkich ulicach, pozostałe przechodzą obecnie adaptację polegającą na malowaniu i wymianie niektórych elementów wnętrza – informuje Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź.

Ile kosztowały używane tramwaje?

Tramwaje od Jeny kupiono za ok. 30 tys. euro za sztukę. Razem z transportem i adaptacją koszt poniesiony przez MPK za jeden tramwaj to ok. 450 tys. zł. Tymczasem nowy skład kosztuje blisko 10 mln zł. Używane pojazdy z Jeny pojazdy będą docelowo stacjonowały w zajezdni na Chocianowicach. To dobrej jakości pojazdy, które jako pierwsze w Łodzi nie posiadają osi. Koła są osadzone osobno, napędzane są przez trzy silniki zamocowane nie na wózkach, ale na pudle wagonu. Powinny posłuzyć łodzianom co najmniej 10 lat.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany