Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kongres Kolejowy w Łodzi. Wicepremier przyjechał służbowym autem

(izj)
Wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński przyznał, że przyjechał na Kongres Kolejowy do Łodzi samochodem.
Wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński przyznał, że przyjechał na Kongres Kolejowy do Łodzi samochodem. Paweł Łacheta
Nie pociągiem, ale służbową limuzyną przyjechał na odbywający się w czwartek(9 października) w łódzkiej hali Expo IV Kongres Kolejowy wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. Nie wyjaśnił, dlaczego tym razem zdecydował się na taki środek transportu. Na swoje usprawiedliwienie dodał jedynie, że trasę kolejową z Warszawy do Łodzi miał okazję pokonywać niedawno, przyjeżdżając na mecze siatkówki rozgrywane w Atlas Arenie.

Kongres Kolejowy to największa i najbardziej prestiżowa impreza konferencyjna w Polsce, która jest poświęcona przyszłości kolei w kraju. W tegorocznej edycji uczestniczyło niemal 900 menedżerów spółek kolejowych, samorządowców i dostawców rozwiązań dla transportu szynowego. Tegoroczna edycja odbywa się pierwszy raz w historii poza Warszawą.

- Region łódzki jest przykładem jak wiele należy jeszcze zrobić na kolei, by stała się atrakcyjną dla pasażerów – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR (organizatora kongresu). - Mam na myśli np. trasę z Łodzi do Warszawy. W tym roku organizujemy kongres w Łodzi, ponieważ chcemy zwrócić uwagę na problemy regionu, które od wielu lat są poważnym wyzwaniem dla kolei.

Wśród uczestników kongresu pojawił się również minister sprawiedliwości Cezary Grabarczyk oraz Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury i rozwoju odpowiedzialny za sprawy związane z kolejnictwem.

- Na przełomie 2015 r. i 2016 r. pasażerowie będą mogli podróżować już z Łodzi do Warszawy w 70 minut – mówi wiceminister Zbigniew Klepacki. - Modernizacja całej trasy zakończy się w grudniu br., ale musimy jeszcze poczekać na dokończenie budowy dworca Łódź Fabryczna (co ma potrwać do października przyszłego roku – przyp. red.). Nie ma planów, by trasa ta była obsługiwana przez składy Pendolino. Jest zbyt krótka. Dzięki zastosowaniu Pendolino, udałoby się zaoszczędzić co najwyżej dodatkowe 5-6 minut, a to niewiele. Składy Pendolino będą więc obsługiwać znacznie dłuższe trasy niż 120 km dzielące Łódź i Warszawę.

Zgodnie z zapowiedzią przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w najbliższych latach na terenie woj. łódzkiego, poza budową dworca Łódź Fabryczna należy spodziewać się budowy tunelu średnicowego między Łodzią Fabryczną a Łodzią Kaliską oraz modernizacji torów, po których poruszają się pociągi towarowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany