Koniec z nierealnymi kanonami piękna – zapowiedziała firma Mattel, która produkuje kultowe lalki. Już niedługo na sklepowych półkach zobaczymy Barbie w trzech różnych rozmiarach: wysoka, drobna i o kobiecych kształtach.To nie wszystko. W najbliższym czasie firma zamierza też pobawić się kolorami skóry i włosów. Do wyboru będzie 18 odcieni i 18 fryzur.
Do tej pory, kiedy myśleliśmy o Barbie, oczami wyobraźni widzieliśmy nierealne proporcje ciała, bujne blond włosy i wielkie niebieskie oczy. Dyrektor generalny spółki, Evelyn Mazzoco przyznaje – dziś stawiamy na postęp, nie na doskonałość. Nie tak zazwyczaj wyglądają prawdziwe kobiety.
Jak się okazuje, wprowadzone zmiany były dobrze przemyślaną strategią firmy. Sprzedaż zabawek spadła w 2014 roku o 16 %, coraz więcej osób krzywo patrzyło na kolejne projekty Mattel. Zaufanie do marki z miesiąca na miesiąca malało. - Myślę, że według rodziców Barbie była złym przykładem dla dziewcząt. Jej ciało było dla nich wzorem, którego nie sposób doścignąć - przyznał konsultant strategiczny marki Jess Weiner. Decyzja Mattel spotkała się głównie z pozytywnym odźwiękiem : - Dziękuję Barbie za to, że pokazuje naszą różnorodność i mówi – jesteś Ok, taka, jaka jesteś – brzmi jeden z postów na Twitterze.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?