ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Łódź oszczędza na promocji. Mniej wydają tylko Opole, Gorzów...

Mirosław Malinowski

2018-05-09 16:02

2018-05-09 16:02

14 Komentarzy
Dodaj komentarz

Łódź oszczędza na promocji. Mniej wydają tylko Opole, Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra

Mirosław Malinowski

2018-05-09 16:02

Tylko 2 mln zł przeznaczy w 2018 roku magistrat na promocję Łodzi. Mniej na ten cel wydadzą tylko Opole, Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski.
1/5

Magistrat jest zadowolony z reklamy z Cezarym Pazurą na dworcu Fabrycznym. Byłą kręcona w grudniu 2016 r.

(© Urząd Miasta Łodzi)

Raport na temat wydatków na promocję największych polskich miast przygotował MarketingMiejsca.com.pl. Wynika z niego, że Łódź z budżetem na ten cel w wysokości 2 mln zł jest niemal na szarym końcu zestawienia. Mniej na promocję wydają tylko Opole (1 mln zł), Zielona Góra (0,9 mln zł) i Gorzów Wielkopolski (0,3 mln zł). Najwięcej na promocję wyda w tym roku Warszawa – 52 mln zł oraz Katowice i Kielce – po 21 mln zł.


– Nie musimy mieć zapisanych w budżecie środków na promocję, by promować miasto. W ubiegłym roku najlepszą formą reklamy Łodzi były starania o organizację Expo 2022. Poza tym nie zawsze trzeba dużo wydać by być zauważonym. Spot na dworcu Fabrycznym z Cezarym Pazurą nie kosztował wiele, a dał duży efekt promocyjny – mówi Łukasz Goss z biura prasowego łódzkiego magistratu.

Jego słowa potwierdza sam raport, w którym urzędnicy samorządowi odpowiedzialni za promocję, wybierali, które miasta promują się najlepiej. Branża stwierdziła, że w minionych dwóch latach, najbardziej efektywnie promował się Wrocław, na drugim miejscu znalazł się Gdańsk, a na trzecim Łódź. Warto podkreślić, że wydatki promocyjne Łodzi maleją. W 2017 r. Łódź wydała na ten cel 2,6 mln zł, a w 2016 r. – 4,8 mln zł.

Odmienną strategię przyjął Urząd Marszałkowski w Łodzi, który w 2017 r. na promocję w budżecie miał zapisane 2,8 mln zł, a w tym roku jest to kwota o 4,5 mln zł większa. Zwracali na to uwagę na sesji budżetowej opozycyjni radni PiS, którzy zarzucali marszałkowi województwa, że ma to związek z jesiennymi wyborami samorządowymi.

Więcej od łódzkiego na promocję regionu wydają w Polsce tylko województwa: śląskie – 7,6 mln zł i małopolskie – 10,4 mln zł. Znacznie za to spadły wydatki promocyjne województwa wielkopolskiego – z 12 mln zł w 2017 r. do 6,1 mln zł w 2018 r.



Pogoda na czwartek:

Komentarze

(14)
Sortuj komentarze: zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

dobrze ze pokazali dworzec

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

nie puste (gość)  •

pokazali ze mozna pojechac do fajnych i ladnych miast jak warszawa, krakow, wroclaw

odpowiedzi (0)

skomentuj

Ten pan to z TYCH Gossów?

0 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

x (gość)  •

A kwalifikacje jakie? Czy tylko nazwisko?

skomentuj

Nie, nie z tych

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

z tamtych.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Pieniądze wydane na promocję, to pieniądze wyrzucone w błoto

+1 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

tubylec (gość)  •

Cała ta kwota powinna zostać wydana na potrzeby lokalnych mieszkańców czyli chodniki, drogi, śmietniki czy lokalne toalety.

A cały Wydział Promocji należy zlikwidować jako zbędny.

skomentuj

Wincyj zasiłków, wincyj!

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Hehe (gość)  •

Menelowi mało!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Lodz

+1 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mk (gość)  •

Nie popieram Zdanowskiej ale wyrzucać pieniądze na zabawy promocyjne uważam za zbędne. Lepiej naprawiać katastrofalne stan dróg za te pieniądze.

odpowiedzi (0)

skomentuj

A gdyby wydali więcej, to by opozycja pruła mordę

+5 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Hehe (gość)  •

Bo połowa pieniędzy wydanych na promocję jest stracona. ...tylko nigdy nie wiadomo która połowa! ;-)))

odpowiedzi (0)

skomentuj

hehe

+5 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

___(ಠ_ಠ)  •

"Spot na dworcu Fabrycznym z Cezarym Pazurą nie kosztował wiele, a dał duży efekt promocyjny"

Trwa 30 sekund, kosztował zaledwie 100 tysięcy...

skomentuj

Pierdolisz

+4 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

A masz debilu pojęcie ile taki klip powinien kosztować?
Nie masz.

A orientujesz się jaki dał efekt? Nawet nie masz pojęcia jak to zmierzyć.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Bluźnisz synu.

+2 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kaznodzieja (gość)  •

Będziesz się smażył w ogniu piekielnym.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Pierdolisz

+2 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

Nie bluźnię, klnę.

odpowiedzi (0)

skomentuj

I było warto!

+4 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Łodzianin (gość)  •

... i ma ponad pół miliona wyświetleń.

Warto było!

odpowiedzi (0)

skomentuj

ja

0 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ja (gość)  •

Pół miliona? Przecież na tych wszystkich fanpejdżach, gdzie było to udostępniane na fb oglądalność szła w grube miliony. Proszę nie pier.ić kocopołów

odpowiedzi (0)

skomentuj

I Pazura zyskał wizerunkowo.

0 / -2

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

Łódź k****

odpowiedzi (0)

skomentuj