Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź oszczędza na promocji. Mniej wydają tylko Opole, Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra

Mirosław Malinowski
Magistrat jest zadowolony z reklamy z Cezarym Pazurą na dworcu Fabrycznym. Byłą kręcona w grudniu 2016 r.
Magistrat jest zadowolony z reklamy z Cezarym Pazurą na dworcu Fabrycznym. Byłą kręcona w grudniu 2016 r. Urząd Miasta Łodzi
Tylko 2 mln zł przeznaczy w 2018 roku magistrat na promocję Łodzi. Mniej na ten cel wydadzą tylko Opole, Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski.

Raport na temat wydatków na promocję największych polskich miast przygotował MarketingMiejsca.com.pl. Wynika z niego, że Łódź z budżetem na ten cel w wysokości 2 mln zł jest niemal na szarym końcu zestawienia. Mniej na promocję wydają tylko Opole (1 mln zł), Zielona Góra (0,9 mln zł) i Gorzów Wielkopolski (0,3 mln zł). Najwięcej na promocję wyda w tym roku Warszawa – 52 mln zł oraz Katowice i Kielce – po 21 mln zł.

– Nie musimy mieć zapisanych w budżecie środków na promocję, by promować miasto. W ubiegłym roku najlepszą formą reklamy Łodzi były starania o organizację Expo 2022. Poza tym nie zawsze trzeba dużo wydać by być zauważonym. Spot na dworcu Fabrycznym z Cezarym Pazurą nie kosztował wiele, a dał duży efekt promocyjny – mówi Łukasz Goss z biura prasowego łódzkiego magistratu.

Jego słowa potwierdza sam raport, w którym urzędnicy samorządowi odpowiedzialni za promocję, wybierali, które miasta promują się najlepiej. Branża stwierdziła, że w minionych dwóch latach, najbardziej efektywnie promował się Wrocław, na drugim miejscu znalazł się Gdańsk, a na trzecim Łódź. Warto podkreślić, że wydatki promocyjne Łodzi maleją. W 2017 r. Łódź wydała na ten cel 2,6 mln zł, a w 2016 r. – 4,8 mln zł.

Odmienną strategię przyjął Urząd Marszałkowski w Łodzi, który w 2017 r. na promocję w budżecie miał zapisane 2,8 mln zł, a w tym roku jest to kwota o 4,5 mln zł większa. Zwracali na to uwagę na sesji budżetowej opozycyjni radni PiS, którzy zarzucali marszałkowi województwa, że ma to związek z jesiennymi wyborami samorządowymi.

Więcej od łódzkiego na promocję regionu wydają w Polsce tylko województwa: śląskie – 7,6 mln zł i małopolskie – 10,4 mln zł. Znacznie za to spadły wydatki promocyjne województwa wielkopolskiego – z 12 mln zł w 2017 r. do 6,1 mln zł w 2018 r.

Pogoda na czwartek:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Łódź oszczędza na promocji. Mniej wydają tylko Opole, Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra - Express Ilustrowany

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany