Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy tych bloków nie chcą mieszkać obok drogi ekspresowej S14

(JAZ)
jaz
Na zgierskim osiedlu 650-lecia odżyły obawy o to, jak będzie się tu mieszkało po wybudowaniu drogi ekspresowej S14. Jak pokazuje przykład oddanej do użytku w lipcu ubiegłego roku autostrady A1, hałas powodowany przez pędzące samochody jest słyszalny nawet w domach oddalonych o pół kilometra.

Tymczasem w Zgierzu jakiś niezbyt roztropny projektant zaplanował dwujezdniową obwodnicę zaledwie 200 metrów od bloków przy ulicy Staffa. Ich mieszkańcy już kilka razy zgłaszali swe zastrzeżenia odnośnie tak bliskiego sąsiedztwa tej drogi, ale na żadnym etapie przygotowania do inwestycji, postulaty zgierzan nie zostały uwzględnione. Teraz jest już za późno na jakąkolwiek zmianę planów. W lesie obok osiedla trwa wycinka drzew, a we wtorek otwarte zostały oferty firm, które chciałyby budować S14. Wciąż jednak nie jest pewne, że budowa ruszy, bo ceny zaproponowane przez potencjalnych wykonawców okazały się wyższe, niż wynosi budżet przewidziany na tę inwestycję. Czy to oznacza, że S14 nie powstanie? Dla mieszkańców nie ma dobrych wieści. Powstanie, co najwyżej z opóźnieniem...

Miała odkorkować Zgierz i Łódź, ale stanęła pod znakiem zapytania

Na budowę drogi S14 wpłynęło 17 ofert. Wszystkie są droższe, niż oczekiwano

W ostatni wtorek w łódzkim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S14, mającej biec od węzła Łódź Lublinek do Słowika. Inwestycję tę podzielono na dwa odcinki. Ich budową zainteresowanych jest 11 firm i konsorcjów.

- Na pierwszy odcinek o długości 12,2 kilometra od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów wpłynęło 8 ofert, na drugi liczący sobie 16,3 kilometra od węzła Łódź Teofilów do Słowika (wraz z podłączeniem do węzła Emilia) złożono 9 ofert - informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - Niestety, wszystkie oferty opiewają nakwoty wyższe, niż przewidywał to kosztorys. Najniższa cena dla pierwszego odcinka wynosi około 768,7 miliona złotych, podczas gdy z naszego kosztorysu wynika kwota 672 miliony złotych. W przypadku drugiego odcinka najtańsza oferta wyrażała się kwotą około 812 milionów złotych, a kosztorys przewidywał 739,3 milionów złotych.

W tej sytuacji przetarg nie został rozstrzygnięty. Teraz są dwa wyjścia. Albo Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zdecyduje się dołożyć brakującą kwotę i zaakceptuje najniższą ofertę w przetargu, albo nakaże GDDKiA rozpisać nowy przetarg z nadzieją, że tym razem oferenci zejdą z cen. W tym drugim przypadku oznacza to co najmniej kilkumiesięczne opóźnienie w rozpoczęciu robót, które zgodnie z przyjętymi założeniami miały ruszyć w czerwcu tego roku. W Lesie Krogulec, przylegającym do osiedla 650-lecia w Zgierzu, trwa już nawet wycinka drzew pod budowę przyszłej drogi S14.

SAPPORO RELACJA NA ŻYWO. STREAM SAPPORO 2017. WYNIKI SAPPORO. SAPPORO RELACJA LIVE
Przepis na pyszne faworki

Przepis na kruche chrusty

ŻYCZENIA NA WALENTYNKI, WALENTYNKI SMSY, WALENTYNKI WIERSZYKI, WALENTYNKI 2017

Zobacz FILM Jak poznać, że ktoś jest na dopalaczach? (x.news/Dzień Dobry TVN)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany