Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uważajcie na takie truskawki! Sprzedają je w łódzkich marketach![zdjęcia]

(ls)
Kupując pakowane truskawki, kupujemy "kota w worku". Nie można sprawdzić ani daty ważności truskawek, ani tego, jak wyglądają
Kupując pakowane truskawki, kupujemy "kota w worku". Nie można sprawdzić ani daty ważności truskawek, ani tego, jak wyglądają Czytelnik
Spleśniałe truskawki z Hiszpanii w sklepie na Widzewie. Tymczasem okazuje się, że zafoliowane owoce nie muszą mieć na opakowaniu podanej daty ważności...

Zafoliowane owoce i warzywa, które w większości do łódzkich sklepów trafiają z importu, nie muszą mieć daty ważności na opakowaniu - mówi Zbigniew Solarz z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Łodzi. Nic dziwnego zatem, że jeden z naszych czytelników w opakowaniu truskawek z Hiszpanii natknął się na pleśń.

- Podniosłem kilka sztuk z góry i zobaczyłem, że leżące pod spodem truskawki są spleśniałe - mówi pan Tomasz, który kupił truskawki w Biedronce przy ul. Bartoka. - Spojrzałem na opakowanie, ale nie było tam daty ważności.

- Importowane truskawki zwykle pakowane są w folię o selektywnej przepuszczalności (zabezpiecza przed bakteriami, ale zapewnia tlen), dodatkowo pryskane są środkami chroniącymi przed pleśnią. Jeśli są przechowywane w chłodni, to zachowują świeżość do 10 dni - tłumaczy prof. Lucjan Kral z Politechniki Łódzkiej.

Skąd jednak wiadomo, jak długo owoce leżakują, skoro nie ma daty ważności?

Biedronka wyjaśnia:

Informujemy, że oznaczenie tego typu produktów powinno zawierać: kraj ich pochodzenia, dane producenta oraz klasę owoców. W naszej sieci dodatkowo opakowania truskawek oznaczamy takimi danymi jak: numer partii oraz termin dostawy. Zgodnie z prawem nie jest natomiast wymagane podawanie terminu ważności. W związku z tym nie ma ograniczenia odnośnie długości przechowywania truskawek w sklepie. Dodatkowo informujemy, że tego typu owoce niekoniecznie muszą znajdować się w lodówce.

W związku z charakterem produktu, jakim są owoce miękkie, i podatności ich na uszkodzenia mechaniczne lub utratę świeżości, oceną ich stanu zajmują się pracownicy sklepu, którzy na bieżąco sprawdzają, czy owoce spełniają nasze standardy jakości. Jeśli mimo tych działań, zdarzy się, że klient dokona zakupu truskawek o niezadowalającej jakości, powinien je zareklamować w celu otrzymania zwrotu gotówki bezpośrednio w sklepie lub w Biurze Obsługi Klienta naszej sieci.

W uzupełnieniu informujemy, że od początku roku nie zanotowaliśmy żadnej reklamacji dotyczącej wskazanego przez Panią produktu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany