Komunikacja miejska kuleje, znikają kolejne linie tramwajowe, a zapowiadana od blisko trzech lat budowa „łódzkiego metra“, czyli tunelu pod miastem jak nie ruszyła, tak nie rusza. Jest jednak szansa, że nie wszyscy zostaniemy skazani na stanie w korkach i jazdę własnym samochodem po zatłoczonym do granic możliwości mieście. Coraz więcej Łodzian i mieszkańców ościennych miejscowości przesiada się do pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Notuje ona największe w Polsce przyrosty liczby pasażerów, rozwija system swoich połączeń, przybywa też w ŁKA nowoczesnego taboru.
Czytaj więcej na następnej stronie
Przed kilkoma dniami do bazy ŁKA na Widzewie dotarły dwie ostatnie z 14 zamówionych jednostek trakcyjnych Impuls 2. Przechodzą one ostatnie próby przed wyruszeniem w rozkładowe kursy. Pociągi dotarły w samą porę, bo od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, liczba pociągów uruchamianych przez ŁKA wzrośnie o jedna trzecią. Spółka w tym roku przewiezie 6 mln pasażerów, w przyszłym zamierza przewieżć 8 milionów.
Czytaj więcej na następnej stronie
Rozrasta się także sieć przystanków kolejowych. Lada dzień ruszy budowa peronów Łodzi Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska i Łódź Retkinia. Drugi tor i drugi peron z pochylnią powstaje na przystanku Łódź Marysin. Zbudowana została tam też mijanka, czyli nowy, 750-metrowy tor, który pozwoli na mijanie się składów, co przełoży się na wzrost przepustowości linii i zwiększenie liczby pociągów.
Łodzian szczególnie cieszą nowe przystanki Łódź Retkinia i Łódź Radogoszcz Wschód. Obydwa powstają w pobliżu wielkich osiedli mieszkaniowych. Z kolei przystanek Łódź Warszawska przy wiadukcie na ul. Warszawskiej poprawi dojazd do odciętych niedawno od komunikacji tramwajowej dzielnic Rogi i Marysin.