MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki kierowca walczy o likwidację Strefy Płatnego Parkowania w mieście

Piotr Jach
Piotr Jach
Krzysztof Komorowski, lider znanej z Facebooka Inicjatywy Społecznej EL.00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi, złożył  w kancelarii Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego adresowany do  wojewody Tobiasza Bocheńskiego wniosek o unieważnienie  uchwały Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie powiększenia Strefy Płatnego Parkowania oraz wcześniejszych uchwał ustanawiających tę strefę. Krótko mówiąc - wnioskuje o likwidację w Łodzi SPP. Czytaj więcej na następnej stronie
Krzysztof Komorowski, lider znanej z Facebooka Inicjatywy Społecznej EL.00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi, złożył w kancelarii Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego adresowany do wojewody Tobiasza Bocheńskiego wniosek o unieważnienie uchwały Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie powiększenia Strefy Płatnego Parkowania oraz wcześniejszych uchwał ustanawiających tę strefę. Krótko mówiąc - wnioskuje o likwidację w Łodzi SPP. Czytaj więcej na następnej stronie Piotr Jach
Krzysztof Komorowski, lider znanej z Facebooka Inicjatywy Społecznej EL.00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi, złożył w kancelarii Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego adresowany do wojewody Tobiasza Bocheńskiego wniosek o unieważnienie uchwały Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie powiększenia Strefy Płatnego Parkowania oraz wcześniejszych uchwał ustanawiających tę strefę. Krótko mówiąc - wnioskuje o likwidację w Łodzi SPP.

Jak twierdzi Komorowski, projekt uchwały o rozszerzeniu SPP na osiedla Śródmieście Wschód, Stare Polesie, Katedralna i Stary Widzew, przyjętej przez Radę Miejską 16 października, nie przeszedł właściwej procedury konsultacji społecznych.

- Zarząd Dróg i Transportu na swoim profilu na Facebooku ogłosił harmonogram spotkań konsultacyjnych na kilka godzin przed pierwszym z nich! - mówi oburzony łodzianin. - Poszedłem na spotkanie w Śródmieściu 8 października. Było na nim raptem osiem osób, w tym dwoje urzędników. Dwa dni później, na osiedlu Katedralna, na „konsultacje” oprócz dwójki urzędników przyszło tylko dwoje łodzian. Ja byłem tą drugą osobą.

Mało tego: projekt rzeczonej uchwały został zatwierdzony (przez m.in. wiceprezydenta Łodzi, dyrektora ZDiT, dyrektora Biura Inżyniera Miasta, radcę prawnego magistratu i kierownika oddziału legislacyjnego Wydziału Prawnego UMŁ i in.) w dniach od 1 do 7 października, a więc zanim konsultacje w ogóle się rozpoczęły! Urzędnicy nie mieli więc żadnych szans poznać opinii mieszkańców na temat rozszerzenia SPP.

Na spotkaniu 10 października ZDiT kolportował ankiety, w których łodzianie mogli wyrazić opinię na temat powiększenia SPP o ich osiedla. Komorowski wziął kilka czystych kart, powielił je i dał do wypełnienia znajomym i mieszkańcom Starego Polesia, Śródmieścia, użytkownikom parkingu na dworcu Fabrycznym...

- Zebrałem 62 wypełnione karty. Niemal w stu procentach ich autorzy są przeciwko rozszerzeniu SPP, a najczęściej za jej likwidacją - mówi Krzysztof Komorowski, prezentując wpisy w rodzaju: „Nie chcę płacić za parking pod własnym domem”.

O projekcie rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania o nowe osiedla (Śródmieście Wschód, Stare Polesie, Katedralna i Stary Widzew) łodzianie dowiedzieli się dopiero w momencie ogłoszenia na ostatnią chwilę wspomnianych w artykule konsultacji społecznych. Zarząd Dróg i Transportu utrzymywał, że projekt powstał na prośbę tamtejszych mieszkańców, zaniepokojonych m.in. brakiem miejsc do parkowania dla własnych aut.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany