Do końca czerwca będzie odbywał jazdy testowe, a jeśli wszystko będzie w porządku, od lipca zacznie wozić pasażerów. - Ze starego wagonu zostaje tylko podwozie, reszta jest wymieniona. Dzięki nowemu napędowi tramwaj rusza płynnie, a podczas hamowania 30 procent energii wraca do sieci trakcyjnej. Szyby są klejone, nie będą więc już zaparowane - mówi Witold Talar z MPK. Jednak największa zmiana to zamontowanie w wagonie zamiast dwojga - jednych środkowych drzwi otwierających się na zewnątrz. Wejście jest teraz szersze o 40 cm.
W środku wagonu wygospodarowano miejsce na wózki i duży bagaż. Z tyłu można przewozić rowery. Zmodernizowanie wagonu kosztowało 600 tys. zł. Zużyto 7,7 tony blachy, 146 kg śrub i 25 tys. metrów przewodów. Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK, zapowiedział, że rocznie będzie w ten sposób remontowanych 20 wagonów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru
- Skrzynecka przesadza z retuszem? Tak wymalowała się na wycieczkę. Jak w tym chodzić?
- Taka jest Roxie za kulisami "TzG". Prawda o jej zachowaniu wyszła na jaw [WIDEO]
- Jakie wykształcenie ma Jolanta Kwaśniewska? Będziecie zaskoczeni!