MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Motocykliści muszą jeździć na czerwonym

(tj)
.
. Maciej Stanik
Nowoczesne, tzw. inteligentne sygnalizatory zmieniające światła wtedy, gdy do skrzyżowania podjeżdża pojazd, kompletnie nie sprawdzają się w przypadku jednośladów.

Wręcz zmuszają motocyklistów do łamania przepisów i przejeżdżania skrzyżowań przy czerwonym świetle. W przeciwnym razie motocyklista może nawet czekać na zielone światło w nieskończoność.
Dlaczego tak się dzieje?
- Bo masa motocykla jest zbyt mała, aby samodzielnie wzbudzić zmienię świateł - mówią drogowcy.
- W dzień większego problemu nie ma, bo zawsze pojawi się jakiś samochód wzbudzi zmianę świateł - mówią motocykliści. - Zdecydowanie gorzej jest w nocy na mało uczęszczanych ulicach, jak np. ul. Stefanowskiego i ul. Radwańska.
.
Na ul. Stefanowskiego "zielone" zawsze świeci się dla ruchu po ul. Radwańskiej. Światło zmienia się tylko wtedy, gdy zatopione w asfalcie czujniki, wykryją pojawienie się na ul. Stefanowskiego tuż przed skrzyżowaniem pojazdu. Wtedy następuje zmiana światła. Motocykle, skutery, czy też rowery mają zbyt małą masę, by mogły samodzielnie zmienić światło...

W Łodzi zarejestrowanych jest ponad 6 tys. jednośladów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany