ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Skody Fabia i Octavia - dwa najpopularniejsze auta polskiego...

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

2018-01-29 13:51

2018-02-07 09:31

2 Komentarze
Dodaj komentarz

Skody Fabia i Octavia - dwa najpopularniejsze auta polskiego rynku w 2017 roku

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

2018-01-29 13:51

Rok 2017 na rynku motoryzacyjnym w Polsce był udany dla Skody. Marka utrzymała tytuł niekwestionowanego lidera sprzedaży, a jej dwa modele - Fabia i Octavia - były najczęściej kupowanymi autami.
W 2017 r. polscy klienci kupili i zarejestrowali 61 772 samochodów marki Skoda, o 18,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Skody w rynku w polskim rynku nowych samochodów wyniósł 12,78 proc.

Najczęściej kupowanym modelem w 2017 roku były dwie Skody - Fabia i Octavia. Ten pierwszy model w ubiegłym roku sprzedał się w liczbie 18 979 sztuk o 25,86 proc. więcej niż w 2016 roku. Natomiast Octavii sprzedano w 2017 r. w licznie 18 775 sztuk, co w porównaniu z 2016 r. stanowi wzrost o 10,66 proc.

Skoda
Dlaczego akurat te dwa modele zyskały w 2017 r. największe zaufanie klientów? Z jednej strony to efekt dobrej opinii o Fabii i Octavii z poprzednich lat, a z drugiej dopasowanej oferty aktualnie sprzedawanych modeli. Obecna od trzech lat na rynku Skoda Fabia trzeciej generacji ma bardziej zdecydowaną stylistykę w porównaniu do poprzedniczki. Nadwozie wyróżnia się dynamicznymi liniami i wieloma przetłoczeniami. Producent zadbał też o możliwość szerokiej personalizacji auta. M.in. nabywca może połączyć kolor dachu, lusterek bocznych, felg oraz wnętrza w jedną ze 122 kombinacji kolorystycznych. Choć długość nadwozia pozostała taka, jak u poprzednika, to o 10 mm wydłużono rozstaw osi. Karoserię poszerzono aż o 31 mm, dzięki czemu pasażerowie mają więcej miejsca na wysokości łokci.

Użytkownicy zawsze chwalili Skody za funkcjonalną przestrzeń bagażową. W przypadku Fabii III pojemność kufra wynosi 330 litrów, o 30 litrów więcej niż w Fabii II. Tylną półkę można umieścić na jednym z dwóch poziomów, co pozwała na lepsze wykorzystanie przestrzeni bagażowej. Ponadto w bagażniku znajdziemy haczyki do zawieszenia toreb lub siatek oraz elastyczny, wyjmowany schowek przyczepiony do prawej ścianki bagażnika. Jeszcze więcej przestrzeni jest w Fabii kombi, której pojemność bagażnika wynosi aż 530 litrów, czyli tyle, ile mają auta kombi z segmentu kompaktów. Na tle konkurentów Fabia wyróżnia się szeroką gamą dostępnych silników. Wśród nich są trzy jednostki z możliwością instalacji gazowej LPG (1.0 MPI 60 KM lub 75 KM, 1.0 TSI 95 lub 110 KM), na którą producent udziela gwarancji.

Dobre oceny wystawiane są również kabinie. Kokpit nie ma wymyślnej stylistyki, ale też od auta z tego segmentu nikt tego nie oczekuje. Za to jest funkcjonalny i przyjazny dla kierowcy. Zastosowane materiały mają strukturę przyjemną w dotyku i raczej nie powinny trzeszczeć po kilku latach eksploatacji auta. Fabia jest także samochodem z nowoczesnym wyposażeniem multimedialnym. Auto może m.in. otrzymać system MirrorLink. Umożliwia on podłączenie smartfona i prezentację informacji z jego ekranu na pokładowym wyświetlaczu o przekątnej 6,5 cala.

Skoda
Z kolei Octavia to auto, które cieszy się popularnością wśród użytkowników już od ponad 20 lat, czyli od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej generacji tego modelu. Obecnie w sprzedaży jest Octavia trzeciej generacji. Auto w standardzie jest ma bogate wyposażenie, m.in.: siedem poduszek powietrznych (w tym poduszka kolanowa), system ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR, system pokolizyjny ACS, system wspomagający gwałtowne hamowanie, układ kontroli trakcji ASR, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, radioodtwarzacz CD/MP3, klimatyzację manualną, komputer pokładowy, czujniki parkowania z tyłu.

Wprowadzono też system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji. Z wyjątkiem podstawowego zestawu Swing, wszystkie inne wersje mają szklane ekrany. Rozbudowano też wyposażenie infotainment. W topowym systemie Columbus ekran ma przekątną 9,2 cala, hotspot WLAN, a na życzenie również moduł LTE do szybkiej transmisji danych

Nabywcy doceniają wysoką jakość wykonania auta oraz jego funkcjonalność. Klasą samą dla siebie jest pojemność bagażnika - największa w tej klasie aut. Kufer Octavii ma pojemność 590 l, zaś w wersji kombi aż 610 l. Do wyboru jest bardzo szeroka paleta silników - benzynowych i wysokoprężnych. Poza tym Octavia jest jednym z niewielu aut z tego segmentu, które ma w ofercie silniki wyposażone w instalacje zasilane LPG (1.0 TSI 115 KM i 1.4 TSI 150 KM), na które jest udzielana fabryczna gwarancja.

Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze

(2)
Sortuj komentarze: zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Skoda

+8 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Diuk (gość)  •

owszem fajnie wyglądają ale obecnie maj beznadziejne silniki 1litrowe 60 km 75km 95km i 110 km i te są z doładowaniem co sprawia że będą bardziej awaryjne już nie wspominając że są 3 cylindrowe co sprawia że i głośniejsze a co z ich żywotnością. Sam posiadam Skodę ale 1.4 MPI V16 i tak zastanawiałem się nad nową fabią ale z takimi gównianymi silnikami będę je omijał szerokim łukiem .Zastanawia mnie jeszcze SEAT który ma ładniejsze światła ful LED ciut droższy od fabii Kombi ale posiada silniczek 125km i jest on 4 cylindrowy a nie jak kosiarka skody a niby to jeden grzyb bo to i to to VW .

odpowiedzi (0)

skomentuj

mpi i lpg

+6 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kacper (gość)  •

Osobiście pod instalację polecam jednostkę MPI. Jeżdżę taka z instalacją BRC i powiesz szczerze, że spalanie jest rewelacyjne. MPI samo w sobie jest już ekonomicznym silnikiem i bardzo wytrzymały, a w połączeniu z gazem daje świetne wyniki u mnie oscyluje w granicach 6-7l/ 100km. Jeżeli ktoś szuka oszczędności a nie zależy mu na mega osiągach to tylko silniczek mpi i lata użytkowania.

odpowiedzi (0)

skomentuj