– Tunel, którym auta będą jeździły w kierunku Retkini, udało nam się przebić w piątek – informuje Wojciech Pater, prezes Mostów-Łódź, wykonujących centralny odcinek trasy W-Z. – Teraz musimy wybrać z jego dna jeszcze około metra ziemi. Wtedy zaczniemy budowę betonowej płyty, na której powstanie jezdnia. Trwają też prace nad przebiciem tunelu w kierunku Widzewa.
Tunele będą miały po 246 m długości i ponad 8 metrów szerokości.
– Takie rozmiary były dla nas optymalne, bo nie wymuszały budowy dodatkowych zabezpieczeń i wyjść ewakuacyjnych, obowiązkowych w konstrukcjach o długości większej niż 250 metrów – mówi Wojciech Pater. – Mimo to obiekt spełniał będzie najbardziej restrykcyjne normy bezpieczeństwa. M.in. specjalne czujniki będą monitorować stężenie dwutlenku węgla. Gdy wzrośnie ponad normę, uruchomią wentylację. Co 25 metrów znajdować się będą kamery, przekazujące obraz do centrum sterowania ruchem. W razie jakiegoś zdarzenia, operator od razu będzie o nim wiedział.
Z tuneli samochody wyjeżdżać będą na wysokości Galerii Łódzkiej (w kierunku Widzewa) i tuż za ul. Wólczańską (w kierunku Retkini). Oba, podobnie jak cała trasa W-Z, mają być gotowe jesienią przyszłego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Zborowska pokazała, co zrobił z nią poród. Nie zgadniecie, kogo za to wini [FOTO]
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat
- Ile dać na komunię? Roksana Węgiel komentuje. Wspomniała o kopertach pieniędzy