ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Skuteczna reklama - modele i fazy oddziaływania

materiał partnera

2018-01-03 09:43

2018-01-03 09:44

1 Komentarz
Dodaj komentarz

Skuteczna reklama - modele i fazy oddziaływania

materiał partnera

2018-01-03 09:43

Skuteczna reklama - modele i fazy oddziaływania    Skuteczna reklama - modele i fazy oddziaływania
Podstawowym krokiem, który rozpoczyna każde działania promocyjne, to dokładne określenie adresata reklamy, pobudek kierujących konsumentem podczas dokonywania zakupu konkretnego produktu oraz zbadanie rynku docelowego. Przekaz reklamowy musi się charakteryzować szybkością odbierania i łatwością rozumienia. Nie można też zapominać o wyraźnym ukierunkowaniu pożądanych działań odbiorcy, ponieważ nie zawsze można liczyć na jego gotowość długotrwałych przemyśleń czy refleksji. Reklama powinna być empatyczna, oparta na punkcie widzenia odbiorcy, jego uczuciach, emocjach i osobowości. Dlatego istotna staje się tutaj znajomość zagadnień z dziedziny socjologii, a przede wszystkim mechanizmów psychologicznego oddziaływania reklamy.

Tu podaj tekst alternatywny

MODELE PRZEKAZU REKLAMOWEGO


Psychologia reklamy jest zazwyczaj przedstawiana jako pewnego rodzaju schemat czy też model, który identyfikuje sposoby zachowania się na rynku odbiorców przekazu reklamowego. Najbardziej znane modele przekazu reklamowego to:

SLB (Stay, Look, Buy) – najprostszy model oparty na trzech zasadach – zatrzymaj się, spójrz, kup,
AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) – zwrócenie uwagi, wzbudzenie zainteresowania, chęć zakupu i akcja (działanie),
AIDCAS (Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction) – uwaga, zainteresowanie, chęć zakupu, przekonanie, działanie, satysfakcja. AIDCAS to rozszerzona wersja modelu AIDA,
DIPADA (Definition, Identyfication, Proof, Acceptance, Desire, Action) – zdefiniowanie potrzeby, identyfikacja możliwości jej zaspokojenia, ocena wybranych alternatyw zakupu, akceptacja, chęć zakupu, działanie,
DAGMAR (Defining, Advertising, Goals for, Measured, Advertising, Results) – nieświadomość, świadomość, zrozumienie, przekonanie, działanie.
Z wymienionych wyżej modeli przekazu reklamowego wynika, że oddziaływanie reklamy nigdy nie ogranicza się do pojedynczego aktu. To zazwyczaj długi proces, który przechodzi różne fazy. Znajomość tego procesu stanowi niezbędny element wiedzy każdego pracownika zajmującego się w danej firmie marketingiem i sprzedażą. Dzięki tej wiedzy można skutecznie kształtować promocję i reklamę.

Tu podaj tekst alternatywny

FAZY PSYCHOLOGICZNEGO ODDZIAŁYWANIA REKLAMY


Modele psychologicznego oddziaływania reklamy sprowadzają się do trzech, podstawowych faz, są nimi: percepcja, przetwarzanie informacji oraz postępowanie nabywcy na rynku.

Faza percepcji polega na odbieraniu informacji za pomocą zmysłów, zdolność ich przetwarzania, rozumienia, postrzegania, przyswajania i interpretowania przez adresata. Informacja ta jest zazwyczaj zakodowana w postaci hasła zwanego sloganem reklamowym. Faza percepcji angażuje także sferę podświadomości. Coraz częściej hasła reklamowe konstruowane są w taki sposób, by działać na odbiorcę poniżej tak zwanego progu świadomości. Przebieg percepcji determinują subiektywne cechy nabywcy, określane głównie przez jego potrzeby i motywy oraz obiektywne właściwości haseł reklamowych, które decydują o wzbudzaniu zainteresowania reklamowaną firmą, produktem czy usługą.

Faza przetwarzania informacji to złożona, dwusekwencyjna struktura zjawisk i procesów. Pierwsza struktura polega na zrozumieniu przez odbiorcę treści hasła reklamowego. Przekazane w nim informacje są konfrontowane przez adresata z posiadaną wiedzą i dotychczasowym doświadczeniem. Akceptacja hasła reklamowego powoduje u odbiorcy rodzaj dyskomfortu psychicznego, który można zredukować za pomocą dokonania zakupu. Druga sekwencja kształtuje określone preferencje rynkowe nabywcy. Na tym etapie tworzy się, a nawet zmienia, nastawienie wobec przedmiotu reklamy.

Trzecia faza, która odnosi się do mechanizmu działania reklamy, nosi nazwę fazy postępowania. Dotyczy ona decyzji potencjalnego nabywcy o zakupie produktu będącego przedmiotem reklamy. Na podjęcie tej decyzji wpływają określone motywy. Zakup uzależnia wiele czynników, z których tylko nieznaczną część może kontrolować przedsiębiorstwo zlecające reklamę. Reklama ma więc na celu zbliżać konsumenta do produktu. Do czynników na które firma nie ma wpływu należą: dodatkowe źródła informacji, doświadczenia klientów, alternatywy wyboru w zakresie formy, miejsca i czasu oraz działania konkurencji.

REKLAMOWE NADRUKI


Promowanie własnych towarów i osiągnięć, w obecnych czasach jest tak powszechne i nieodzowne jak oddychanie. Dobra reklama powinna być jak wirus. Skutecznie zarażać odbiorców w sposób niezauważalny. Powinna przenikać do krwiobiegu i krążyć w nim do skutku.

W myśl zasady, że to lubimy, co często widujemy, inwestycja w promocję wizualną jest z punktu widzenia optymalizacji działań wizerunkowych najlepszą lokatą środków.

Reklama obecnie staje się formą sztuki nowoczesnej, której składnikami są, przekaz reklamowy połączony ze zręczną prowokacją. Nośnikiem zaś może być każda rzecz używana przez ludzi. Gadżety reklamowe z oferty firmy REKLAMOWE24 są obiektami używanymi często i regularnie. Dodatkowo kubki z nadrukiem przełamują barierę odległości, wnikając do bardzo osobistej strefy każdego człowieka.

1. Opis metody


Ważna jest też technologia, która posłuży do zobrazowania projektu. Do projektów wymagających idealnego odwzorowania detali, fotorealistycznej precyzji oraz zachowania wierności kopii palety barw, wraz z jej niuansami odcieni, tonów i półtonów, polecaną techniką jest nadruk sublimacyjny. Technologia sublimacyjna jest wyjątkową metodą przeniesienia projektu na wybrane powierzchnie na przykład na smycze reklamowe. Jak nazwa wskazuje, polega ona na zmianie stanu skupienia nośnika. Medium zmienia stan fizyczny ze stałego na gazowy z pominięciem fazy ciekłej. Wierność szczegółów uzyskuje się dzięki termicznej obróbce, która daje zarazem wyrazistość i trwałość kompozycji. Sublimacja pozwala na wniknięcie barwników w miąższość materiału, dając efekt barwienia w masie (w odróżnieniu od innych metod drukarskich). Przenoszenie projektu graficznego na powierzchnię reklamową następuje dwuetapowo. Druk wykonywany jest na matrycy pośredniej, przy użyciu drukarki, drukującej wzory specjalnym atramentem. Atrament skomponowany jest z esencji czystych barwników. Barwnik po podgrzaniu sublimuje i wiąże się materiałem docelowym. Materiał podłoża bezwzględnie musi być wykonany z poliestru lub zawierać jego wystarczająca ilość, gdyż barwniki mogą się łączyć tylko z włóknami poliestrowymi, które pod wpływem podwyższonej temperatury, otwierają się, wpuszczając do wnętrza sublimujący atrament. Ceramika sama w sobie jest tworzywem odpornym na sublimację lub proces odwrotny, dlatego powierzchnia kubków pokrywana jest kilkoma warstwami polimeru zapewniającego optymalne warunki dla poszczególnych faz procesu. W podobny sposób postępuje się, robiąc nadruki na koszulki.

2. Pole nadruku


Wizualizacja projektu graficznego i potrzebne do tego miejsce zawiera się zwykle w prostokącie, którego boki nie powinny przekroczyć wymiarów matrycy do tłoczenia w urządzeniu do nadruku.

3. Przygotowanie plików źródłowych


Przygotowany projekt powinien zakładać odwzorowanie kolorystyki w przestrzeni barw RGB, opisanej współrzędnymi balansu trzech kolorów. Notacja szesnastkowa lub dziesiętna daje możliwość opisu czerwieni, zieleni i koloru niebieskiego. Równorzędne nasycenie składnikami daje barwę białą. Natomiast liczba dostępnych barw przekracza wartość kilkunastu milionów. Do dalszej obróbki akceptowane są rozszerzenia plików w następujących formatach: jpg, tiff, cdr, eps, ai, pdf.

Druk sublimacyjny jest dość tanią technologią, dlatego wielkość zamówień może być dość niska. Są firmy, które nadruki na koszulkach wykonują już od jednej sztuki.

Przygotowując projekt ze zdjęcia, należy pamiętać, że fotografia cyfrowa jest zbiorem pikseli, dlatego materiałem wyjściowym powinno być zdjęcie w dużej rozdzielczości i o dobrej jakości.

Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze

(1)
Sortuj komentarze: zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Joanna

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

koszulki (gość)  •

Nie jest chyba zdziwielniem, że wiele ludzi zapamiętuje wizualnie. Logo, napis. Choćbyś nie wiem ile im powtarzał nazwę firmy to i tak zapamiętają z koszulki. My teraz na remadays w lutym jedziemy i też postawiliśmy na taki sam strój, czytaj. identyczne koszulki, jakiś jeans i białe buty. Jak kilka osób stoi tak samo ubranych to zwraca na siebie uwagę ;) Małym kosztem ;)

odpowiedzi (0)

skomentuj