Do tej pory dyspozytorzy pogotowia przyjmujący zgłoszenia opierali się na wewnętrznych procedurach ustalonych przez daną placówkę, wspierając się doświadczeniem i kwalifikacjami. Teraz jako wsparcie otrzymali 32 algorytmy postępowania w sprawach, które są najczęściej zgłaszane do biura wezwań pogotowia. Chodzi m.in. o zawał, bóle brzucha, paraliż, wypadek komunikacyjny, oparzenia, chorobę dziecka… Do każdego ze schorzeń są przypisane zestawy pytań, które dyspozytor powinien zadać wzywającemu karetkę.
Procedury opracował zespół pod kierownictwem dyrektora Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przy udziale lekarzy, dyspozytorów, ratowników i pielęgniarzy. W konsultacjach i pracach brali udział przedstawiciele: Polskiej Rady Ratowników Medycznych, Związku Pracodawców Ratownictwa Medycznego SP ZOZ, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarstwa Ratunkowego i Społecznego Komitetu Ratowników Medycznych. Jako pierwsze algorytm wprowadziło pogotowie w Katowicach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Słowa Justyny Kowalczyk rok po śmierci męża. Zdradziła, jak wygląda jej życie
- Maciej Dowbor drży o swoją pracę w Polsacie?! Wyjawił nam prawdę o swoich KREDYTACH
- Rafał Mroczek tworzy wymarzony dom. Będzie kosztować krocie [TYLKO U NAS]
- Andrzej Zieliński pocałował brata po śmierci. To stało się potem. "Trudno uwierzyć"