Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy rozkład ŁKA. Przewoźnik chwali się sukcesami, tymczasem pasażerowie narzekają na ścisk w pociągach

Jacek Zemła
Jacek Zemła
ŁKA padła ofiarą własnego sukcesu i nie jest w stanie w niektórych kursach pomieścić wszystkich chętnych.
ŁKA padła ofiarą własnego sukcesu i nie jest w stanie w niektórych kursach pomieścić wszystkich chętnych. Jacek Zemła
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wraz z wrześniową korektą rozkładu jazdy pociągów obowiązującą od 3 września do 11 listopada br. wprowadziła sporo nowości do swojej oferty. Najważniejszą z nich jest skrócenie czasu jazdy pociągów weekendowych SPRINTER z Łodzi do Warszawy do 66 minut, czyli rekordowego po modernizacji linii czasu jazdy!

Łódzka Kolej Aglomeracyjna wraz z wrześniową korektą rozkładu jazdy pociągów obowiązującą od 3 września do 11 listopada br. wprowadziła sporo nowości do swojej oferty. Najważniejszą z nich jest skrócenie czasu jazdy pociągów weekendowych SPRINTER z Łodzi do Warszawy do 66 minut, czyli rekordowego po modernizacji linii wyniku!

– Od września br. w relacji Łódź – Warszawa – Łódź będzie kursowało 9 par pociągów, ze średnim czasem przejazdu wynoszącym ok. 66 min. Połączenia do Warszawy realizowane przez ŁKA będą najszybsze na tej trasie, w porównaniu do czasów przejazdów innych przewoźników. Wszystkie pociągi ŁKA SPRINTER będą kursowały w relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Główna przez Warszawę Zachodnią – informuje Joanna Osińska, Dyrektor Biura Marketingu ŁKA.

Remonty trwają, podróżni muszą uzbroić się w cierpliwość

Ponieważ zaplanowano modernizację hali dworca Łódź Kaliska i przeniesienie obsługi podróżnych do dworca tymczasowego, zmienią się drogi przejścia pomiędzy peronami. Aby ułatwić przesiadki czas poszczególnych skomunikowań zostanie wydłużony.

Kursowanie porannej pary pociągów do i z Pabianic zostanie wydłużone do i ze Zduńskiej Woli, zapewniając tym dogodne połączenia z Łodzią na godzinę 9:00 i 10:00. Czas przejazdu pociągu z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska- Kamiennej zostanie skrócony o kilka do kilkunastu minut. Na stacji Skarżysko – Kamienna zaplanowano dogodne skomunikowania do Kielc.

Ze względu na przebudowę przystanku osobowego Zaosie oraz ruch jednotorowy na odcinku Mikołajów - Skrzynki zmienią się godziny kursowania niektórych pociągów. Wybrane połączenia zostaną podzielone na relacje do i z Koluszek, z przesiadką w/z kierunku Łodzi.

Za wybrane pociągi w relacji Skierniewice - Łowicz – Kutno pojadą autobusy. Zostaną uruchomione cztery pary pociągów pomiędzy stacjami Łowicz Główny – Skierniewice – Kutno. Nadal trwać będzie przebudowa stacji Bełchów.

Kontynuowana będzie dalsza przebudowa stacji Kutno. Na odcinku Łódź Widzew – Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków podróżni z biletami ŁKA mogą korzystać z przejazdu pociągami spółki PKP Intercity. Nadal będą kursować dwie pary pociągów pomiędzy Łodzią a Toruniem Głównym lub Wschodnim. Z innych pociągów ŁKA w Kutnie zapewnione zostaną przesiadki na POLREGIO lub PKP INTERCITY w lub z kierunku Włocławka i Torunia.

Na odcinku Łódź - Koluszki cały czas będzie obowiązywać wzajemne honorowanie biletów pomiędzy ŁKA i PKP Intercity. Z kolei na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia przez Warszawę Centralną lub Warszawę Śródmieście pasażerowie podróżujący SPRINTERAMI będą mogli skorzystać z przejazdów pociągami PKP Intercity lub Kolei Mazowieckich.

Pasażerowie nie mieszczą się w pociągach

Nie wszystkie jednak zmiany są dobre. Ze względu na budowę tuneli zostanie wprowadzony ruch jednotorowy na odcinku Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec. W związku z ograniczeniem przepustowości, dwa popołudniowe połączenia – po jednym do Głowna i Ozorkowa - będą realizowane z przesiadką na stacji Zgierz. Na odcinku Łódź Widzew – Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec - Zgierz pasażerowie z biletami na ŁKA mogą korzystać z przejazdów pociągami spółki PKP Intercity.

Problemy ze zmniejszoną liczbą kursów pasażerowie już odczuli. Otrzymaliśmy sygnały od podróżnych, że nie wszyscy mieszczą się w pociągach na linii Łódź - Łowicz. Kursów jest zbyt mało, aby przewieźć wszystkich chętnych, pasażerowie jeżdżą upchani jak sardynki w puszce. Warto, aby przewoźnik jeszcze raz przeanalizował, czy oferta na tej trasie jest wystarcząjąca i czy nie ma możliwości zwiększenia liczby kursów albo wydłużenia składów.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany