MKTG SR - pasek na kartach artykułów

O Łodzi piszą gazety w wielu krajach na świecie. Dla chińskich dziennikarzy jest ona najciekawszym miejscem w Polsce

Liliana Bogusiak-Jóźwiak
Liliana Bogusiak-Jóźwiak
Łódź jest najlepsza w Polsce, ba, nawet w Europie, a Warszawa to przy niej małe miki - to fragment jednego z wielu artykułów o Łodzi, które ukazały się  w chińskich mediach.  Łódź w tym roku odwiedziło więcej turystów niż w ubiegłym. O naszym mieście piszą największe tytuły prasowe za granicą. Najczęściej odwiedzają nas nasi sąsiedzi. Czytaj więcej na następnej stronie
Łódź jest najlepsza w Polsce, ba, nawet w Europie, a Warszawa to przy niej małe miki - to fragment jednego z wielu artykułów o Łodzi, które ukazały się w chińskich mediach. Łódź w tym roku odwiedziło więcej turystów niż w ubiegłym. O naszym mieście piszą największe tytuły prasowe za granicą. Najczęściej odwiedzają nas nasi sąsiedzi. Czytaj więcej na następnej stronie Grzegorz Gałasiński
Łódź jest najlepsza w Polsce, ba, nawet w Europie, a Warszawa to przy niej małe miki - to fragment jednego z wielu artykułów o Łodzi, które ukazały się w chińskich mediach. Łódź w tym roku odwiedziło więcej turystów niż w ubiegłym. O naszym mieście piszą największe tytuły prasowe za granicą. Najczęściej odwiedzają nas nasi sąsiedzi.

O promocji Łodzi w mijającym roku i odwiedzających ją turystach opowiadali na konferencji prasowej Michał Śmiechowicz, dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Łodzi i Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej (na zdjęciu).

W mijającym roku aby promować nasze miasto specjaliści postawili na podróże prasowe dziennikarzy. Zorganizowano ich 40 dla dziennikarzy z Polski i zza granicy. Zaowocowały one ponad setką redakcyjnych artykułów o Łodzi. A te są znacznie skuteczniejsze niż czysta reklama. Najwięcej materiałów ukazało się w krajach ościennych, ale publikowane były także w Kanadzie, USA i Chinach. Reportaże o naszym mieście drukowane były m.in. w największych tytułach prasowych w Wielkiej Brytanii: The Sun, The Guardian i Daily Telegraph. Na wizyty dziennikarzy miasto wydało 90 tys. zł.

O tym, że Łódź staje się coraz bardziej znaczącym miastem na mapie biznesowo-turystycznej świadczy zdaniem specjalistów z UMŁ to, że o 2 proc. w mijającym roku zwiększyło się obłożenie hoteli. Koresponduje z tym fakt, że Łódzką Informację Turystyczną w mijającym roku odwiedziło 43 tys. turystów, a w ubiegłym - 26 tys. Turyści przyjeżdżają do nas już nie tylko w miesiącach letnich, ale też w pozostałych porach roku. Jeszcze do niedawna odwiedzali nas głównie w soboty, a teraz bywają w Łodzi od piątku do poniedziałku. Wśród turystów dominują obywatele Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Ukrainy i Czech. Dla odwiedzających wyprodukowano materiały informacyjne w 12 językach, m.in. w hebrajskim, włoski, japoński, chińskim, czeskim, esperanto.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany