Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odbył się trzeci przetarg na kupno Sukcesji. Czy znalazł się chętny? Wracają kino, kręgielnia i klub fitness, kino już w czwartek w nocy

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Znów nie było chętnych na kupno Sukcesji w Łodzi. W poniedziałek w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia odbył się trzeci przetarg na kupno centrum handlowo-rozrywkowego. I choć cena spadła i rozdzwoniły się telefony od potencjalnych chętnych, to do przetargu znów nikt się nie zgłosił.W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł, w drugim spadła do 120 mln zł. W obu przypadkach nie było chętnych do kupna. Za trzecim razem cena spadła do 99 mln zł.Czytaj dalej
Znów nie było chętnych na kupno Sukcesji w Łodzi. W poniedziałek w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia odbył się trzeci przetarg na kupno centrum handlowo-rozrywkowego. I choć cena spadła i rozdzwoniły się telefony od potencjalnych chętnych, to do przetargu znów nikt się nie zgłosił.W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł, w drugim spadła do 120 mln zł. W obu przypadkach nie było chętnych do kupna. Za trzecim razem cena spadła do 99 mln zł.Czytaj dalej GG, SZYK, MT
Znów nie było chętnych na kupno Sukcesji w Łodzi. W poniedziałek w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia odbył się trzeci przetarg na kupno centrum handlowo-rozrywkowego. I choć cena spadła i rozdzwoniły się telefony od potencjalnych chętnych, to do przetargu znów nikt się nie zgłosił.

W pierwszym przetargu cena wywoławcza wynosiła 126 mln zł, w drugim spadła do 120 mln zł. W obu przypadkach nie było chętnych do kupna. Za trzecim razem cena spadła do 99 mln zł.

Zainteresowanie, ale...

- Pojawiło się zainteresowanie ze strony potencjalnych nabywców - mówi Ewa Frontczak, syndyk centrum. - Rozdzwoniły się telefony, jedna osoba zdecydowała się nawet na odwiedzenie centrum i dokładne przyjrzenie się budynkowi. Mimo to nie złożyła oferty, nie wpłynęła zresztą żadna oferta. Na pewno nie pomogła sytuacja związana z pandemią, to że centra handlowe znów przez kilka tygodni były zamknięte. Handel się zmienia, potrzebne są usługi, mniej sklepów, główny nacisk ma być kładziony na rozrywkę, a to wymaga przemodelowania centrum.

Przetarg numer cztery

Zorganizowany zostanie czwarty przetarg, nie wiadomo jednak kiedy się odbędzie ani ile wyniesie cena wywoławcza, o ile zostanie obniżona. Ta decyzja należy do Rady Wierzycieli Sukcesji, którą tworzą przedstawiciele czterech banków. To oni muszą podjąć uchwałę, w której będzie podana m.in. cena wywoławcza.

Klienci wrócą do Sukcesji w tym tygodniu

Niezależnie od fiaska trzeciego przetargu, już w tym tygodniu do Sukcesji wrócą pierwsi klienci. W nocy z czwartku na piątek otwiera się kino Helios.

- Pierwszy seans rozpocznie się 10 minut po północy - mówi Jacek Graczyk, dyrektor kina. - Dokładny repertuar jest jeszcze w przygotowaniu, ale będą to same nowe filmy, jak Ojciec, Mortal Kombat. Działamy w reżimie sanitarnym, dostępna jest połowa miejsc na widowni, trzeba nosić maseczki.

Za tydzień na kręgle i do siłowni

Tydzień później działalność będą mogły wznowić kręgielnia Król Kul oraz klub fitness Fit Fabric.

- Zgodnie z rozporządzeniem możemy działać od 28 maja i tego dnia o godz. 10 przyjmiemy pierwszych klientów - mówi Łukasz Lewandowski z kręgielni. - Odkąd odbyła się konferencja prasowa, podczas której poinformowano o znoszeniu obostrzeń, rozdzwoniły się u nas telefony. Mamy rezerwacje na przyjęcia urodzinowe, spotkania biznesowe oraz od indywidualnych klientów. Przyjęliśmy zasadę, ze czynny będzie co drugi tor, trzeba grać w maseczkach, po każdym kliencie kule są dezynfekowane, podobnie jak inne miejsca w kręgielni.

Siłownie mogą działać także od 28 maja, ale na razie Fit Fabric informuje o otwarciu 29 maja. Niewykluczone, że zostanie to przyspieszone.

Jak sprzedać centrum?

Zdaniem dr Pawła Kowalskiego, specjalisty od marketingu z Uniwersytetu Łódzkiego, działające kino, kręgielnia i klub fitness to dobra wiadomość dla potencjalnych nabywców. Uważa jednak, że oferta powinna być skierowana do konkretnego odbiorcy.

- Okoliczności są bardziej sprzyjające, można spodziewać się tego, że pandemia będzie wygasała, a centra handlowe nie będą zamykane - mówi dr Kowalski. - Uważam, że można zwiększyć szanse na sprzedaż centrum, jeśli ofertę skieruje się do konkretnych nabywców. Chodzi o fundusze, które inwestują w centra handlowe i potrafią nimi zarządzać. Dla nich kupno Sukcesji będzie okazją, choć trzeba pamiętać, że jest to inwestycja na lata.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany