MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polacy pokochali luksusowe produkty spożywcze

AIP
Większość Polaków kupuje luksusową żywność raz w miesiącu lub rzadziej. Konsumentów odstrasza potencjalna cena produktów (77 proc.), ograniczona dostępność (21 proc.) oraz niewiedza na temat ich przygotowania (17 proc.).

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska, wśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się m.in.: kawior (85 proc.), homary (85 proc), trufle (72 proc.) i krewetki (53 proc.) oraz kiełbasa z dziczyzny (58 proc.). Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41 proc.) – szczególnie często jest to opinia kobiet (47 proc. vs. 35 proc. mężczyzn) i mieszkańców największych miast (50 proc.). Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16 proc.), a nie zagraniczne (12 proc.). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze premium.

Mimo że Polakom luksusowe produkty nadal kojarzą się z wysokimi cenami i ograniczoną dostępnością, wzrost zainteresowania takimi artykułami jest istotnie zauważalny. Świadczy o tym chociażby rosnąca liczba specjalistycznych blogów i telewizyjnych programów kulinarnych.

Jak pokazuje raport, najchętniej sięgamy po produkty luksusowe przed specjalnymi okazjami. 48 proc. badanych kupuje je na święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc.

Badania wykazały, że w dalszym ciągu cenimy sobie tradycyjne smaki, jeśli chodzi o dobór dania dla naszych gości. Jak wynika z badania, na specjalne okazje najchętniej serwujemy dobrze znane nam potrawy: pieczone mięso/pieczeń (26 proc.), jak również typowo polskie dania, w tym schabowy, gołąbki i bitki (20 proc.). Coraz chętniej sięgamy jednak po mniej typowe dla naszej kuchni produkty jak homar (11 proc.) lub krewetki (8 proc.). Wychodząc naprzeciw tym preferencjom sieci handlowe, jak Lidl, wprowadzają do swojej oferty produkty luksusowe, które charakteryzuje najwyższa jakość. Zaliczają się do nich chociażby doskonałe mięsa i wędliny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany