Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port Gdynia z nową umową. Podpisano ją ze szwedzkim armatorem Lakeway Link

OPRAC.:
Andrzej Kowalski
Andrzej Kowalski
Port Gdynia z nową umową. Podpisano ją ze szwedzkim armatorem Lakeway Link
Port Gdynia z nową umową. Podpisano ją ze szwedzkim armatorem Lakeway Link Karolina Misztal
OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisały umowę handlową na uruchomienie nowej linii ro-ro dla naczep oraz ładunków ciężkich i wielkogabarytowych na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją.

Ważna umowa pomiędzy OT Port Gdynia a szwedzkim armatorem

Jak przekonuje Kamil Jedynak, prezes OT Logistics, podpisanie tej umowy jest "efektem długich starań zespołu". Działania te mają na celu dywersyfikację armatorów i siatki połączeń.

ZOBACZ TAKŻE: Dariusz Walichnowski, komendant pomorskiej policji, zostanie szefem stołecznej policji?

- Rozwój nowej linii ro-ro to znacząca szansa dla Grupy OT Logistics na rozszerzenie działalności o obsługę ładunków na zupełnie nowym kierunku. To też możliwość nowych perspektyw dla OT Port Gdynia oraz potwierdzenie naszego statusu jako kluczowego gracza w branży logistycznej w regionie. Jesteśmy przekonani, że rozwój nowej linii ro-ro przyniesie dodatkowe korzyści naszym klientom oraz przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy OTL – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.

Lakeway Link, to spółka utworzona w 2023 r. przez szwedzką firmę logistyczną Greencarrier oraz szwedzkiego armatora Wallenius. Lakeway Link i OT Port Gdynia zaoferują nową regularną usługę, dzięki której transporty ro-ro będą odbywały się trzy razy w tygodniu w ustalonych terminach. Transporty ro-ro połączą Gdynię z portami w Västerås oraz Södertälje w środkowej Szwecji, a trasa między miejscami docelowymi zajmie około trzydziestu godzin. Pierwsza, inauguracyjna wizyta należącego do Lakeway Link, statku ro-ro Lakeway Express w OT Port Gdynia zaplanowana jest na początku maja br.

ZOBACZ TAKŻE: Zbadano dno Zatoki Gdańskiej, by zbudować terminal. Odnaleziono historyczne artefakty

Obecnie w OT Port Gdynia obsługiwana jest jedna linia ro-ro, łączącą Gdynię z portem Hanko, najdalej na południe wysuniętym portem w Finlandii. Linia ta obsługiwana jest przez armatora Finnlines należącego do grupy armatorskiej Grimaldi Group.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki