Te same problemy dotyczą inwestycji prowadzonej w Bedoniu.
Wraz z partnerami inwestycji, tj. gminami Andrespol i Koluszki, przyjęliśmy do realizacji podstropową metodę budowy tuneli w Andrespolu i Gałkowie - mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Decyzję poprzedzono szczegółowymi analizami, dzięki czemu udało się wybrać optymalny sposób przeprowadzenia prac. Wybrana metoda zapewnia sprawne i ekonomiczne prowadzenie robót przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pociągów.
Ten jest jednak mocno utrudniony, bo w związku z kolejnymi etapami prac trzeba zamykać poszczególne tory.
Ze względu na efektywność metoda podstropowa jest najczęściej wykorzystywana przy budowie skrzyżowań bezkolizyjnych - dodaje Rafał Wilgusiak. - Inne technologie, które pozwalałyby na zachowanie ruchu po wszystkich torach, np. TBM, są kosztowne i nie mają racjonalnego uzasadnienia.
Pierwotny harmonogram zakładał, że oba obiekty będą gotowe w drugim kwartale przyszłego roku. Termin ten nie zostanie dotrzymany.
Przez wydłużoną procedurę uzyskiwania pozwoleń administracyjnych oraz trudności w pozyskiwaniu materiałów budowlanych spowodowane m.in. pandemią oraz wojną na Ukrainie planowane zakończenie obu inwestycji nastąpi w drugiej połowie 2023 roku - informuje Rafał Wilgusiak.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Odmieniona Lucyna Malec bryluje na imprezie. Czas się dla niej zatrzymał! [ZDJĘCIA]
- Widzowie dopatrują się romansu w TzG! Drobne gesty zdradzają wszystko
- Ścibakówna nie wywodzi się z wyższych sfer. Tego nie wiedzieliście o żonie Englerta
- Od sutenerki i żony gangstera do celebrytki. Tak Kaźmierska pięła się na szczyt