– Ta linia to był strzał w dziesiątkę – mówi Paweł Marczewski, kierownik Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. – Wpływy z biletów w ciągu pierwszego roku jej funkcjonowania szacujemy na ok. 240 tysięcy złotych. Pasażerów z miesiąca na miesiąc przybywa.
Linia 3A jest finansowana wspólnie przez gminy, po których kursuje oraz Starostwo Powiatowe w Zgierzu. Pierwsza umowa, podpisana na rok, właśnie dobiega końca. Wszystkie samorządy zgodziły się ją przedłużyć, tym razem na czas nieokreślony. Władze Aleksandrowa chcą niewielkiej modyfikacji trasy w obrębie miasta, władze Strykowa domagają się natomiast skierowania autobusów zupełnie inną drogą.
– Chcemy, żeby obsługiwały też miejscowości położone dalej od drogi krajowej 71, takie jak Klęk czy Kiełmina – wyjaśnia Andrzej Jankowski, burmistrz Strykowa.
– Pracujemy nad uwzględnieniem tych postulatów, co nie jest jednak proste, bo taka trasa spowoduje wydłużenie czasu jazdy – mówi Paweł Marczewski. – Prawdopodobnie będzie tak, że najbardziej obciążone kursy, którymi dojeżdżają pracownicy strykowskich firm, pojadą prostą drogą, a inne kursy skierujemy przez okoliczne miejscowości.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Pogrzeb Jacka Zielińskiego wydarzeniem ostatnich lat. Koncerty jak na festiwalu
- Zborowska pokazała, co zrobił z nią poród. Nie zgadniecie, kogo za to wini [FOTO]
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat