Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przystanek, pomnik, a może stadion? Trwa plebiscyt na Turystyczną Ikonę Łodzi

Piotr Jach
Piotr Jach
Wśród kandydatów do miana Turystycznej Ikony Łodzi są  m.in. EC1 i pomnik jednorożca.
Wśród kandydatów do miana Turystycznej Ikony Łodzi są m.in. EC1 i pomnik jednorożca. Grzegorz Gałasiński
Na półmetku jest plebiscyt na Turystyczną Ikonę Łodzi, ogłoszony przez urząd miasta i Łódzką Organizację Turystyczną. Ma wyłonić miejsce lub imprezę najbardziej godne polecenia gościom, turystom lub nieznajomym, które tchną łódzkim charakterem i przyciągają swoją atrakcyjnością.

Plebiscyt odbywa się na platformie Vox Populi (vox.uml.lodz.pl). Przez pierwsze dwa tygodnie trwało zgłaszanie kandydatur. Nadeszło ponad 3 tysiące propozycji.

- Niektóre musieliśmy odrzucić z uwagi na trudności z określeniem beneficjenta. Taki los spotkał np. „łódzkie fabryki” - pojęcie tak szerokie, że aż trudno skonkretyzować, do czego się odnosi - mówi Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Po wstępnej weryfikacji do fazy głosowania, które potrwa na Vox Populi do północy 23 października, zakwalifikowano 84 kandydatury. Są wśród nich miejsca i wydarzenia, których można było się spodziewać w tym gronie, jak np. dworzec Łodź Fabryczna, EC1 Łodź - Miasto Kultury, Manufaktura, Festiwal Kinetycznej Sztuki Światła Light.Move.Festival, Pasaż Róży, Pomnik Jednorożca, przystanek Piotrkowska Centrum, czyli tzw. Stajnia Jednorożców, plac Wolności czy ulica Piotrkowska.

W początkach lat 50. podróżowanie łódzkimi tramwajami nie było łatwe. Linie obsługiwał głównie przedwojenny jeszcze tabor.Zobacz zdjęcia na kolejnych slajdach

Stare zdjęcia Łodzi. Łódź w latach pięćdziesiątych XX wieku....

Są też propozycje dość zaskakujące, jak np. restauracja „ato ramen”, basen Anilana, Beczki Grohmana, klubokawiarnia „Owoce i Warzywa”, linia tramwajowa 16, „Pan Dzwoneczek” z ul. Piotrkowskiej (uliczny mim) czy Uroczysko Lublinek. Zgłoszono też łódzkie muzea (Fabryki, Kinematografii, Książki Artystycznej, Pałac Herbsta oraz MS1 i MS2), jak również stadiony (Budowlanych, ŁKS-u i Widzewa), a nawet tworzące się dopiero Nowe Centrum Łodzi z Bramą Miasta (wciąż jeszcze w budowie).

Decyzja należy do łodzian. Głosować można jeszcze 6 dni. Zdobywca tytułu Turystycznej Ikony Łodzi otrzyma wart blisko 50 tys. zł pakiet promocyjny do wykorzystania w przyszłym sezonie. Będzie on polegał na przygotowaniu i wykonaniu kampanii wizerunkowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany